اپراتورها

تلفن همراه

January 5, 2014
15:21 یکشنبه، 15ام دیماه 1392
کد خبر: 60019

ضرورت برطرف کردن نگرانی شهروندان در خصوص تشعشع شبکه‌های تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی بر ضرورت برطرف کردن نگرانی شهروندان در خصوص تشعشع شبکه‌های تلفن همراه تاکید کرد.
 
«بهمن حسین‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برگزاری همایش یک روزه‌ی ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه در استان گفت: مردم به‌عنوان دریافت‌کنندگان خدمات اینترنتی همواره دغدغه‌ی مضرات ناشی از این تشعشات را دارند و از همین‌رو برگزاری این قبیل همایش‌های علمی رهگشای بسیاری از سئوالات آنان است.
 
وی با بیان اینکه برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم و گسترش ایمن شبکه‌های تلفن همراه، همایش ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه برگزار می‌شود، افزود: با استقبال اهالی رسانه از این همایش مردم اطمینان لازم را به‌صورت علمی و از دید متخصصان به دست می‌آورند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اشاره نکردن مستقیم به خطرات احتمالی این امواج، چیزی از نگرانی‌های شهروندان نکاسته است چون کارشناسان مختلفی، در گوشه و کنار شبکه‌های خبری همه روزه مدعی خطرات این امواج برای مردم می‌شوند و در این رابطه توصیه و هشدارهایی ارائه می‌کنند و این همایش مخاطرات آنتن‌های BTS از دید علمی را واکاوی می‌کنند.
 
حسین‌زاده افزود: گسترش فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در سایه‌ی طراحی مناسب آنتن‌های BTS و تجهیزات ارتباطی امکانپذیر است و به‌نظر می‌رسد گریزی از تشعشعات مربوط به تلفن‌های همراه وجود ندارد.
 
وی اظهار کرد: محققان استقبال خوبی از این همایش داشتند و حدود 11 مقاله‌ی تخصصی و فنی در این ارتباط به دبیرخانه‌ی همایش ارسال شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی،‌ همایش مذکور را با همکاری انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان انرژی اتمی ایران، دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌کند.
 
براساس این گزارش، این همایش 16 دی‌ماه «با شعار ارتباطات همراه در سایه‌ی فناوری سبز روز» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.