اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

January 11, 2014
17:38 شنبه، 21ام دیماه 1392
کد خبر: 60182

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت با دستور بالا نمی‌رود

وزیر ارتباطات در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی داخلی وعده داد: تا پایان امسال سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.
 
 
محمود واعظی که امروز از ساعت 11 تا 12 در برخی شبکه‌های اجتماعی داخلی به طور آنلاین به گفت‌وگو با کاربران می پردازد، وعده‌هایی درباره سرعت و قیمت اینترنت داد.
 
وی در شبکه کلوب در پاسخ به سوالاتی که درباره سرعت اینترنت مطرح شده بود اظهار کرد:«با توجه به اقدامات انجام شده درخصوص افزایش پهنای باند شرکتهای PAP و همچنین کاهش sharing تا پایان سال افزایش سرعت اینترنت خواهیم داشت»
 
واعظی درهمین شبکه در خصوص قیمت اینترنت نیز عنوان کرد:«برای کاهش تعرفه اینترنت برای کاربران جلساتی برگزار شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد و من مصمم هستند که تعرفه‌ها و پرداختهای مردم پائین‌تر بیاید. ما اعلام کرده‌ایم که اگر شرکتهای PAP به مردم تخفیف دهند ما هم به آنها تا 25 درصد تخفیف دهیم.»
 
وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد:«در ارتباط با سرعت اینترنت کامنتهای زیادی داشته ام. ما یک وزارت خانه‌ای هستیم که هرچه بستر فنی خود را بالا ببریم سرعت اینترنت بالا میرود.سرعت اینترنت با دستور بالا نمیرود.همکاران من به گونه‌ای پروژه را تعریف کرده اند که گام به گام هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی سرعتشان زیاد شود.
 
بنده خواهشم این است که ما را درک کنید و خواسته هایتان در حد 4 ماه باشد که من به وزارت خانه آمده ام. من قول داده ام که سرعت اینترنت را دو برابر کنم و روی قول خودم هستم. یک فرصت دوساله به من بدهید تا مشکلات را حل کنیم. من میدانم که سرعت پایین است و قطع و وصل میشود و در حال برطرف کردن مشکل هستم.»
 
واعظی درباره فیلترینگ و سیاستهای مربوط به آن هم اظهار کرد:«درباره سوالات مختلفی که در رابطه با فیلترینگ وجود دارد باید بگویم سیاستهای دولت یازدهم با دولت قبلی متفاوت است. این دولت در کمیته تعیین مصادیق 6 عضو دارد. بنده و آقای جنتی یک سری هماهنگی هایی داشته ایم که قرار گذاشتیم بین 6 وزارتخانه سیاستهای خود را هماهنگ کنیم و در این هفته یک جلسه بگذاریم و سیاستهای جدید را مورد بحث قرار دهیم. من امیدوارم که بتوانیم سیاست فیلترینگ را در قالب یک چارچوب در بیاوریم تا فقط بخشهایی که از نظر اخلاقی مورد درخواست فیلتر خانواده‌ها هست در آن کمیته فیلتر شود و گرنه در باقی موارد مشکلی ندارد یا از نظر علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد ما به گونه ای بتوانیم آزاد کنیم.
 
ما حتی چندین سایت فیلتر شده خارجی را که بررسی کردیم و دیدیم مشکلی ندارد بنا داریم این ها را پیشنهاد کنیم در کمیته تعیین مصادیق تا آزاد شوند و حتی در ارتباط با وی چت آن را هم پیشنهاد داریم قسمت NEAR BY را اگر کمیته معتقد است ایراد دارد فیلتر کنیم و بقیه قسمتهایش را مردم بتوانند استفاده کنند.»
 
وی در بخش‌های دیگری از گفت‌وگوی آنلاین خود با کاربران به موضوعاتی مانند شورای عالی فناوری اشاره کرد و گفت:«شورای عالی فناوری هم که برای سالها تعطیل شده بود با انتخاب جناب آقای مهندس جهانگرد توسط رئیس جمهوری مجددا فعال شد و اولین جلسه آن تشکیل شد.»
 
وزیر ارتباطات همچنین به ارایه توضیحاتی درباره شورای عالی فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد:«موضوع بعدی شورای عالی فضای مجازی هست که در آن شورا شبکه ملی اطلاعات به تصویب رسید، این بالاترین شورایی است که در ارتباط با موضوع فناوری اطلاعات مرتبط است؛ سران سه قوه عضو هستند و به ریاست رئیس جمهوری است و برخی وزیران هم عضو هستند تصمیم بر آن است که طرح مفهومی و اجرای آن بر عهده این وزارت خانه باشد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.