امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 15, 2014
2:54 چهارشنبه، 25ام دیماه 1392
کد خبر: 60268

شرکت‏‌ها داده‏‌های خود را از پایگاه‌‏های پردازش ابری آمریکا خارج می‌‏کنند

نگرانی‏‌ها از دامنه شنود و نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا باعث شده است بسیاری از کسب و کارهای تجاری به فکر انتقال داده‏‌ها و اطلاعات خود از پایگاه‏‌های پردازش ابری مستقر در این کشور بیفتند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت informationweek، افزایش نگرانی‏‌ها درباره برنامه نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا باعث شده است برخی از شرکت‏‌های کانادایی و بریتانیایی به فکر خروج از پایگاه‌‏های پردازش ابری مستقر در این کشور بیفتند. شرکت کانادایی PEER ۱ Hosting ادعا کرده است یک چهارم از کسب و کارهای تجاری کانادایی و بریتانیایی هم‌‏اکنون به خاطر ترس از برنامه‌‏های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا در حال خارج کردن داده‏‌های خود از پایگاه‏‌های پردازش ابری آمریکا هستند. 
 
این شرکت با انجام مطالعه‌‏ای بر روی ۳۳ کسب و کار کوچک که تعداد کارکنان آن‌ها از ۲۵۰ نفر کمتر است و همگی بریتانیایی یا کانادایی هستند، به این یافته‏‌ها رسیده است. یافته‏‌های این مطالعه نشان می‌‏دهد ۳۳ درصد از شرکت‏‌های کانادایی هم‌‏اکنون در حال خروج اطلاعات و داده‏‌های خود از پایگاه‌‏های داده مستقر در آمریکا هستند. 
 
یافته‏‌های این مطالعه نشان می‌‏دهد علیرغم افزایش نگرانی‏‌ها از برنامه‌‏های نظارتی آمریکا، همچنان بسیاری از شرکت‏‌ها علاقه‌‏مند هستند داده‏‌های خود را در پایگاه‌‏های مستقر در این کشور ذخیره کنند. ۵۱ درصد از شرکت‌‏کنندگان در این مطالعه نسبت به ذخیره داده‏‌های خود در آمریکا اظهار علاقه کرده‏‌اند. 
 
بنیاد نوآوری‏‌ها و فناوری‏‌های اطلاعاتی (ITIF) نیز چندی پیش برآورد کرده بود که شرکت‏‌های آمریکایی عرضه‌‏کننده خدمات پردازش ابری آمریکا تا سال ۲۰۱۶ حدود ۳۵ میلیارد دلار از درآمد خود را به رقبای خارجی‏شان می‌‏بازند که این رقم معادل ۲۰ درصد از کل بازار خارجی این خدمات است. این بنیاد بر مبنای یک نظرسنجی آنلاین که در میان ۴۵۶ نفر انجام داده بود، دست به این پیش‌‏بینی زده بود. از میان ۲۳۴ نفر از آمریکا و ۲۲۲ نفر نیز در خارج از آمریکا بوده‌‏اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.