اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 19, 2014
12:39 یکشنبه، 29ام دیماه 1392
کد خبر: 60338

گزارش الف از پشت پرده سرویس تماس بان همراه اول

مخاطب در دسترس نمی باشد، پیامک می زنیم
 
آرش وفامند در بخش تعاملی الف نوشت: شاید شما هم بارها با این عبارت از زبان گویای اپراتور تلفن همراه شنیده باشید که "مخاطب در دسترس نمی باشد".
 
مدتی است یکی از اپراتورها که از ارائه سرویس های جانبی دیر تر از اپراتور دیگری شروع به کار کرده سرویس تماس بان را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.
 
بماند که در ابتدای فعال سازی این سرویس، بصورت پیش فرض، این سرویس برای همه کاربران فعال شد! و هر که نمی خواست باید سرویس تماس بان را غیر فعال می کرد.
 
پس از فعال سازی خودکار! این سرویس، تماس های من بسیار کم شد و مدام پیامک می آمد که شماره ای در ساعت و دقیقه ای با شما تماس گرفته است ! (ذکر این نکته ضروری است که احتمالا همه ما افراد را با نام در دفتر تلفن همراه ذخیره کرده ایم اما پیامک دریافتی فقط شماره افراد را به ما می دهد و همزمان چند تماس را در یک پیامک اعلام می کند.)
 
این کم شدن حجم تماس ها باعث شد که تصور کنم گوشی در اختیار، آنتن دهی مطلوبی ندارد و با خرید گوشی گران قیمتی درصدد رفع مشکل برآمدم؛ از قضا گوشی دو سیم کارته ای خریداری کردم تا مثلا در هزینه هایم صرفه جویی هم شده باشد.
 
با این خرید، سرویس تماس بان اپراتور تلفن همراهم را غیر فعال کردم تا شامل هزینه های کسر اعتبار بابت فعال بودن سرویس نباشم و توقعی برای کسانی که به من زنگ زدند و بی دلیل در حالی که آنتن تلفن من پر پر پر بود ایجاد نشود که در دسترس نبودم و پیامکی می گرم و بعد با آنها تماس خواهم گرفت. و بدون هیچ تعارفی هزینه های تلفنی کار سایرین را هم بدهم!
 
اما؛ اما با وجود خرید گوشی آنچنانی و پر بودن دوباره آنتن تلفنم، سیم کارت اصلی من هنوز در دسترس نیست و مجبور شدم دوباره سرویس تماس بان را فعال کنم.
 
شاید باورتان نشود اپراتورسیم کارت دوم گوشی که آخرین اپراتور تلفن همراه موجود کشور است و بدون تردید تعداد فرستنده هایش نسبت به اپراتور سیم کارت اصلی بسیار کمتر است بدون هیچ عذر و بهانه ای و سرویس تماس بان و این ها، چنان آنتن دهی دارد که بعضا سیم کارت اول را شرمنده می کند!
 
سوال من در ابتدا از خوانندگان این مطلب است که ؛ آیا تاکنون امتحان کرده اید خودتان از تلفن دیگری به سیم کارت تلفن خودتان زنگ بزنید وآن را نگاه کنیدو ببینید که آنتنش پر پر است و گوینده اپراتور در کمال وقاحت بگوید مخاطب در دسترس نمی باشد و تماس تان از طریق پیامک به ایشان اطلاع داده می شود؟
 
و در مرحله بعد؛ مدیران اپراتور اول چه پاسخی دارند؟
 
امیدوارم کلیدی بچرخد و تدبیری شود و هزینه های بی دلیل از دوش من و امثال من که با زحمت درامد کسب می کنیم تا حقوق حلالی را برای خانواده مان تامین کنیم، برداشته شود.
 
انشاالله مدیران اپراتور اول در دسترس باشند و درد دل من بدون پیامک به ایشان برسد و پاسخ دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.