اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

January 26, 2014
4:27 یکشنبه، 6ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60474

نتایج ارزیابی شش‌ماهه اپراتورهای تلفن‌همراه و اینترنت اعلام شد

نتایج ارزیابی شش ماهه اپراتورهای فعال در حوزه سرویسهای ارتباطی و ارزیابی دو ماهه اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت اعلام شد.
 
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در این باره گفت: اپراتورهای سرویس‌های ارتباطی در دو شاخص کیفیت مکالمات (SQI) و کیفیت دریافت خدمات دیتا از طریق موبایل (GPRS) در شش ماهه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
 
حسن رضوانی اظهار کرد: با توجه به بررسیهای انجام شده در شش شهر از مراکز استانها شامل شهرهای تهران، ارومیه، بجنورد، قزوین، گرگان و رشت اپراتور همراه اول در میانگین شاخص کیفیت مکالمه (SQI) نسبت به اپراتور ایرانسل وضعیت بهتری دارد و در همین شاخص در 13 شهر از مراکز استانها شامل شهرهای ارومیه، اردبیل، اصفهان، بوشهر، بیرجند، زنجان، زاهدان، شیراز، کرمان، یاسوج، گرگان، همدان و یزد اپراتور ایرانسل از وضعیت بهتری نسبت به اپراتور همراه اول برخوردار است.
 
وی درباره وضعیت کیفیت مکالمه سایر شهرها عنوان کرد: در ده شهر از مراکز استانها شامل شهرهای بیرجند، زنجان، سمنان، سنندج، یاسوج، خرم‌آباد، ساری، اراک، همدان و یزد اپراتور همراه اول و 8 شهر از مراکز استانها شامل شهرهای تبریز، مشهد، قزوین، سنندج، کرمانشاه، رشت، ساری و اراک اپراتور ایرانسل وضعیت کیفیت مکالمه قابل قبول است.
 
رضوانی در تشریح وضعیت قابل قبول اظهار کرد: وضعیت قابل قبول به این معنی است که مشترکین در حین انجام مکالمه در شبکه سلولی در اکثریت نقاط شهری امکان دریافت مکالمه در سطح استاندارد را دارند ولی در برخی از نقاط شهری، مشترک دارای کیفیت مکالمه مطلوب نیستند.
 
وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری انجام شده در سطح معابر شهری (Out Door) از دید مشترک بوده است، در مورد وضعیت اپراتورها در شاخص انتقال داده گفت: اپراتور همراه اول در حوزه GPRS سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و کیفیت ارتباطات دیتا (کیفیت دریافت دیتا توسط مشترک) در همه استانها به غیر از بوشهر و هرمزگان از وضعیت خوبی برخوردار است.
 
رضوانی درباره وضعیت ایرانسل افزود: اپراتور ایرانسل در حوزه GPRS‌ در سطح استانهای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، زنجان، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در سایر استانها نیازمند توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات در این حوزه است.
 
به گزارش ایسنا، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره ارزیابی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت گفت: از بین 12 شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت‌های آریارسانه تدبیر، انتقال داده‌های آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات و پارسان لین ارتباطات به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نظرسنجی تلفنی از مشترکین تأثیر بسزایی در ارزیابی عملکرد اپراتورهای سرویسهای فناوری اطلاعات داشته است، عنوان کرد: در ارزیابی دو ماهه مهر و آبان شرکتهای نداگستر صبا، داده‌گستر عصرنوین، داده پردازی فن آوا، انتقال داده‌های رهام داتک، عصر انتقال دادها، مخابرات ایران، کارا امین ارتباط و لایزر به ترتیب رتبه‌های پنجم تا دوازدهم را کسب کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.