اپراتورها

تلفن همراه

February 3, 2014
15:39 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60621

مردم 11 میلیون و 700 هزار بار برای سبد کالا پیامک زدند/10 میلیون تماس با کد دستوری

11 میلیون و 700 هزار پیامک در 2 روز برای استعلام از وضعیت سبد کالا به سامانه 5000499 ارسال شد؛ علاوه بر این شهروندان با بیش از 10 میلیون تماس با کد دستوری رایگان تلاش کردند تا از وضعیت سبد کالای خود مطلع شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از روز جمعه با صدور اطلاعیه وزارت صنعت در باره طرح توزیع سبد کالا، سامانه پیامکی 5000499 برای استعلام از وضعیت تعلق گرفتن یا نگرفتن سبد کالا به شهروندان اعلام شد.
 
هنوز زمان زیادی از این اعلام نگذشته بود که سیل پیامک‌ها به سوی این سامانه روان شد و بعد از چند ساعت سامانه یادشده از کار افتاد و از سوی اپراتور پیامک انبوه اعلام شده که شلوغی سرور دلیل بروز این اختلال است.
 
با وجود اختلال در این سامانه پیامکی، بهمن حاجعلی مدیر اجرایی طرح سبد کالایی می‌گوید که در دو روز گذشته سامانه پیامکی 5000499 بیش از 11 میلیون و 700 هزار مراجعه داشته است.
 
با بروز اختلال در سامانه 5000499 این بار کد دستوری رایگانی از طریق سامانه USSD با شماره #799* از سوی وزارت صنعت برای استعلام از وضعیت سبد کالا معرفی شد که بنا به گفته مدیر اجرایی سبد کالا  بیش از 10 میلیون تماس نیز از این طریق برقرار شده تا مردم از دریافت و یا عدم دریافت سبد کالا مطلع شده و یا برای دلایل عدم دریافت کد پیگیری دریافت کنند.
 
داستان سبد کالا همچنان ادامه دارد و تلاش برای کسب اطلاع از وضعیت دریافت سبد کالا هم از سوی شهروندان همچنان در جریان است. آمار قریب به 12 میلیون پیامکی که تا فقط طی دو روز از طریق کاربران دو اپراتور تلفن همراه به سوی این سامانه روانه شده است نیز در حال افزایش است و در پی شلوغی سامانه یاد شده  این بار شماره سامانه پیامکی 700799 برای کمک به دو سامانه قبل راه‌اندازی و اعلام شد و قطعا آمار پیامک‌هایی که در پایان این طرح در سبد اپراتورهای تلفن همراه قرار خواهد گرفت قابل توجه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.