اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 10, 2014
12:49 دوشنبه، 21ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60718

خدمات عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاهای زیر بیست خانوار هم رسید

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:خدمات عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاهای زیر بیست خانوار هم رسید صبح امروز با افتتاح پروژه USO به مناسبت دهه مبارکه فجر ، 759 روستا شامل 532 روستای زیر 20 خانوار و 227 روستای بالای 20 خانوار در 27 استان کشور، از خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره مند شدند.
 
 
دکتر علی اصغر عمیدیان، خدمات عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات USO را الزامی دانست که از سوی اتحادیه های بین لمللی مانند ITU و UPU بر عهده دولت ها گذاشته شده است تا براساس آن امکان استفاده از سرویس های پایه مخابرات ، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای افراد جامعه از جمله نقاط روستایی و محروم و دور افتاده فراهم شود.
وی گفت: این الزام دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را برای تمامی مناطق کشور به ویژه روستاها و نواحی دور افتاده که ارائه خدمات به آنها صرفه اقتصادی کمتری برای اپراتورها دارد، تضمین می کند.
وی با اشاره به الزام تحقق ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت مبنی بر توسعه، ترویج و ایجاد ارتباطات و فنا وری اطلاعات در کشور و تامین شبکه و زیر ساخت های مورد نیاز آن برای دسترسی همه مردم به خدمات حوزه ICT بند "ط " ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه " دستور العمل اجرائی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب کرد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر تامین تلفن خانگی برای روستاهای 20 خانوار به بالا با پوشش تلفن همراه، تامین حداقل یک ارتباط تلفن عمومی برای روستاهای زیر 20 خانوار و همچنین ایجاد دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی در روستاهای 70 خانوار به بالا تصریح کرد: تامین اینترنت در اماکن عمومی، تامین تلفن همگانی در اماکن عمومی شهر ها، پوشش تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و استفاده از فاکس در روستاهایی که دارای تلفن خانگی بوده و فاقد این امکانات هستند جز وظایف ما براساس این مصوبه است.
عمیدیان، همچنین با ارائه آمارهایی از وضعیت کنونی روستاها تصریح کرد: تا پایان سال 93 به تمام روستاهای بالای 20 خانوار تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه و اینترنت در حد GPRS واگذار خواهد شد.
 
وی با بیان این که ظرف سه سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال از محل در آمد ناخالص تلفن همراه، صرف پروژه USO شده است خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات به منظور تسریع در اجرایی شدن مفاد قوانین و مقررات حوزه USOمتناسب با ظرفیت ها و زیر ساخت های کشور مواردی را به عنوان اولویت در نظر گرفته است که برهمین اساس تا کنون در اجرای این پروژه موفق عمل کرده است.
لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح پروژه USo وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس با روستاهای چهار استان کردستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان ارتباط برقرار کرده و در جریان افتتاح خدمات ارتباط مخابراتی به این روستاها قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.