اپراتورها

تلفن همراه

February 10, 2014
12:51 دوشنبه، 21ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60719

وزیر ارتباطات: خدمت رسانی به مناطق محروم مرزی و روستاها جزو اولویت های وزارت ارتباطات است

دکتر محمود واعظی:خدمت رسانی به مناطق محروم،مرزی و روستاها جزو اولویت های وزارت ارتباطات است امیدواریم با تلاش هایی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و شرکت مخابرات ایران در دست اقدام است، هیچ نقطه بدون ارتباط تلفنی و اینترنتی در کشور وجود نداشته باشد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های ارایه خدمات ICT به 759 روستا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ارایه خدمات ارتباطی در روستاها بر اساس اولویت بندی تنظیم شده، عملیاتی خواهد شد.
 
وی افزود: در فاز نخست، تا پایان سال آینده، خدمات ارتباطی مورد نیاز 250 روستای بالای 20 خانوار باقی مانده، اجرایی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: روستاهای بالای 10 خانوار در اولویت بعدی ارتباط رسانی قرار دارند و همین روند تا جایی پیش خواهد رفت که دیگر هیچ نقطه بدون ارتباط در کشور باقی نماند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که تنها به دنبال برقراری ارتباط تلفن ثابت در روستاها نیستیم، تصریح کرد: می بایست تمامی مناطق تحت پوشش تلفن همراه نیز قرار گیرند که این موضوع به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ابلاغ شده تا تلاش های لازم را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: خدمت رسانی در مناطق محروم و روستایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و البته نیاز به تلاش فراوان دارد.
 
دکتر واعظی با بیان این مطلب که تلاش وزارت ارتباطات تحقق بخشیدن به یکی از اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در راستای رسیدگی به مناطق محروم و روستاها است گفت: پست و پست بانک نیز در این راستا تلاش های بسیاری را عملیاتی کرده اند.
وی ادامه داد: به منظور استمرار خدمت رسانی به مناطق محروم می بایست همکاری پست و پست بانک به صورت مداوم و پیوسته باشد و شاید با خصوصی سازی پست بانک، ادامه این روند با شکل فعلی امکان پذیر نباشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که با کمک دولت و مجلس عقب افتادگی های موجود در برنامه ها، جبران خواهد شد، اظهار داشت: تا به امروز 17 درصد از برنامه پنجم اجرایی شده و در تلاش هستیم که تا دو سال آینده، همه وظایف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه، عملیاتی شود.
وی در خصوص برنامه های وزارت ارتباطات، گفت: سال آینده، هفت پروانه جدید ارایه خواهد شد و در حوزه زیرساخت نیز در تلاش هستیم پهنای باند 70 مگابیت برثانیه، تا پایان سال جاری به 150 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کند.
 
دکتر واعظی ادامه داد: در خصوص اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات نیز اگر چه از برنامه زمانبندی شده فاصله داریم اما امیدواریم با تلاش های در دست اجرا در کوتاهترین زمان ممکن، عقب افتادگی در این حوزه جبران و این شبکه پیاده سازی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.