بازار سرمایه

تلفن همراه

گوشی

February 19, 2014
3:50 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60927

درخواست کاهش 6درصدی تعرفه واردات تلفن همراه

مدیر نمایشگاه موبایلکس 2014 به تجارت الکترونیکی از طریق تلفن همراه تاکید کرد و گفت: نمایشگاه موبایلکس 2014 از امروز 28 بهمن تا جمعه دوم اسفندماه در بازار موبایل ایران از ساعت 10 تا 20 برپاست.
 
 
رامین سمیع زاده با اشاره به حضور تمام برندهای موبایل در دومین نمایشگاه تلفن همراه و تبلت گفت: این نمایشگاه جدی‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور در عرصه ارائه انواع تبلت و گوشی‌های تلفن همراه است.
 
وی افزود: در نمایشگاه یاد شده علاوه بر غرفه‌های موبایل و تبلت تعدادی از غرفه داران نیز به ارائه انواع برنامه کاربردی و نرم‌افزاری پرداخته و از این نظر نمایشگاه تلفن همراه و تبلت و را متمایز کرده است.
 
مدیر نمایشگاه موبایلکس 2014 با بیان اینکه در دوره بعد از رایانه به سر می‌بریم، تأکید کرد: امروزه گوشی تلفن همراه تنها یک کالای لوکس و یا یک وسیله شخصی برای ایجاد ارتباط نیست بلکه ابزار آموزشی، انتقال مفاهیم علمی، پزشکی، مهندسی و حتی تجارت است.
 
وی افزود: امروزه در ادامه تجارت الکترونیکی شاهد تجارت از طریق موبایل هستیم.
 
خواستار کاهش شش درصدی تعرفه واردات "تلفن همراه" هستیم
 
رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: خواستار کاهش شش درصدی تعرفه واردات تلفن همراه هستیم.
 
ابراهیم درستی در حاشیه مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه، گفت: ما امیدواریم مسئولین به طور مستقیم کاری انجام دهند که بتواند به صورت قاطع مشکل قاچاق تلفن همراه در کشور را حل کند.
 
وی افزود: هم اکنون تعرفه واردات تلفن همراه شش درصد است که هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه تلفن‌های تا مرز 400 هزار تومان 75 درصد از نیاز مردم را پوشش می‌دهند، اظهار داشت: 25 درصد از قاچاق تلفن همراه مربوط به گوشی‌های بالای 400 هزار تومان است که واردات آن برای قاچاقچیان مقرون به صرفه است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم تعرفه واردات تلفن همراه اصلاح شود تا با اصلاح تعرفه قاچاق گوشی تلفن همراه به طور کامل از بین برود.
 
درستی به اشاره به اینکه هم اکنون واردات تلفه همراه 17 درصد است اظهار داشت: امیدواریم تعرفه واردات شش درصد کاهش یابد و هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده مبنای تعرفه واردات گوشی تلفن همراه شود تا علاوه بر ساماندهی بازار تلفن همراه، سود و درآمد دولت نیز از محل تعرفه‌ تأمین شود.
 
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری همچنین به موفق نبودن طرح شبنم اشاره کرد و گفت‌: طرح شبنم موجب نفع دلالان و ضرر اصناف شد.
 
وی در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه نیز گفت: از طریق برگزاری این نمایشگاه‌هاست که مردم می‌توانند اجناس استاندارد را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند.
 
اعمال تعرفه 20 درصدی خیانت به مصرف کننده است
 
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز گفت: اعمال تعرفه 20 درصدی بر لب‌تاپ و تبلت خیانت به مصرف کننده در این زمینه است.
 
به گفته میر مهدی پس از برداشتن ممنوعیت واردات گروه کالایی 10 برخی در پی اعمال تعرفه 20 درصدی بر واردات لب‌تاپ و تبلت هستند چرا که معتقدم با این کار از تولید داخلی در این بخش حمایت می‌کنند.
 
گمانه‌زنی‌ برای افزایش تعرفه واردات تلفن همراه
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز مبنا قرار دادن تعرفه 20 درصد بر واردات تبلت و لب‌تاپ را خیانت به مصرف کننده ایرانی دانست چراکه عملاً حق انتخاب خود را در خصوص رنگ، اندازه و مدل لب‌تاپ و تبلت از دست می‌دهد.
 
یدالله صادقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب فراهم آمدن زمینه ارائه جدیدترین نوآوری‌ها در حوزه آی‌تی در بازار کشور می‌شود.
 
وی ادامه داد: چنانچه تعرفه 20 درصد در کمیسیون ماده1 تدوین و به تصویب برسد ضربه شدیدی به صنعت آی تی کشور و حقوق مصرف کنندگان داخلی خواهد خورد.
 
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت برگزاری نمایشگاه تبلت و تلفن همراه را بهترین بستر برای سرعت بخشیدن به توسعه صنعت و تجارت با استفاده از فناوری‌های نو اعلام کرد.
 
وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بستر فرهنگی و ذهنی مناسب را برای واحدهای تولیدی و تجاری در کشور فراهم می‌کند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش تعرفه واردات تلفن همراه و تبلت و لب‌تاپ اظهار داشت: ما موافق تنظیم مؤثر بازار با توجه به حمایت از تولید داخل ونیز حقوق مصرف کننده ایرانی هستیم.
 
وی افزود: اعمال تعرفه موثر بر کالاهایی نظیر لب‌تاپ و تبلت بر عهده کمیسیون ماده1 است که این کمیسیون با توجه به اینکه آیا تولید این کالاها در کشور به اندازه کافی است و آیا تولید لب‌تاپ و تبلت در کشور به اندازه مؤثر نیاز سلیقه‌ای مشتری داخلی را تأمین می‌کند اقدام به اعمال تعرفه مناسب واردات خواهند کرد.
 
او تأکید کرد: چنانچه در بازار تنوع نباشد و نیازها تأمین نشود لطمات جدی هم به تولید داخلی و هم به بازار مصرف خواهد خورد.
 
همچنین در این نمایشگاه رییس اتاق اصناف با ابراز خرسندی از برپایی دومین نمایشگاه تبلت و تلفن همراه گفت:‌ بایستی در این نمایشگاه‌ها کالاهایی به نمایش گذاشته شود که مردم قدرت خرید آن را داشته باشند.
 
قاسم نوده فراهانی افزود: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر افزایش سطح علمی مردم و علاقه‌مندان، بازدید کنندگان می‌توانند برندهای معتبر و مطرح جهانی را بشناسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.