اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

February 25, 2014
15:00 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61065

عضو کمیسیون تنظیم مقررات اشکالات وارده به مصوبه کاهش تعرفه اینترنت را پذیرفت: موافق تجدیدنظر در مصوبه هستیم!

عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اشکالات وارده به مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی بر کاهش نرخ اینترنت و پهنای باند برای ارائه دهندگان اینترنت ADSL را پذیرفت و گفت: موافق تجدیدنظر در مفاد این مصوبه هستیم.
 
به گزارش خبرنگار مهر، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و فعالان اینترنت، مصوبه اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر کاهش تعرفه پهنای باند و اینترنت تنها برای سرویس دهندگان اینترنت ADSL و مخابرات را سبب اخلال در بازار اینترنت عنوان کردند و خواستار بازنگری و تجدید نظر در مفاد این مصوبه شدند.
 
در این راستا این فعالان در نامه ای اعتراضی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مطالبات خود در خصوص اعمال تعدیل نرخ ها برای تمامی سرویس دهندگان اینترنت و تمامی کاربران اینترنت تشریح کردند.
 
در پی این اعتراض، احمد معتمدی – عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید براینکه هدف از این تصمیم، تفکیک نرخ برای سرویس دهندگان و کاربران نبود اظهار داشت: چنانچه قرار باشد قیمتها کاهش یابد، این کاهش قیمت باید برای تمامی سرویس دهندگان و مصرف کنندگان به یک اندازه اعمال شود.
 
مشاور وزیر ارتباطات در امور علمی و پژوهشی با بیان اینکه هدف نهایی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه، کاهش نرخ اینترنت برای مصرف کنندگان بوده است افزود: در کمیسیون تنظیم مقررات، این موضوع که مصوبه 181 عده ای از فعالان و سرویس دهندگان اینترنت را شامل نمی شود و ممکن است باعث اخلال در بازار اینترنت شود مورد بحث واقع نشده و به طور قطع بررسی مجدد این مصوبه می تواند این اشکلات را رفع کند.
 
عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه برای کاربرانی که از پهنای باند اینترنت استفاده می کنند تفکیکی قائل نیستیم اضافه کرد: نامه اعتراضی فعالان اینترنت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شده و چنانچه از سوی سازمان تنظیم مقررات به عنوان دستور کار به جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارجاع شود مورد بازبینی قرار می گیرد.
 
این عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه به طور قطع اعضای این کمیسیون موافق رفع اشکالات وارده به این مصوبه هستند ادامه داد: هر زمان که این موضوع در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گیرد اشکالات مطروحه مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت و دغدغه این بخش رفع خواهد شد.
 
به گزارش مهر، براساس این مصوبه، تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه خدمات اینترنت ADSL برای شرکتهای ارائه کننده این خدمات شامل شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی 35 درصد کاهش یافت. به این ترتیب قیمت هر STM1 پهنای باند اینترنت که مبلغی حدود 38 میلیون تومان محاسبه می شد به حدود 24 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.