5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 10, 2014
15:15 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61250

همکاری انگلیس و آلمان در تحقیقات 5G

نخست‌وزیر انگلیس از سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۵ میلیون پوندی برای توسعه فناوری اینترنت اشیا و همچنین همکاری دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه‌های آلمان در زمینه تحقیق و توسعه نسل پنجم شبکه ارتباطات خبر داد.
 
 
به نقل از وی 3، دیوید کامرون در مراسم افتتاح نمایشگاه سبیت در هانوفر آلمان که با حضور آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان برگزار شد اعلام کرد که  دو کشور تصمیم دارند همکاری های خود را  در زمینه صنایع فناوری گسترش دهند.
 
وی در این نمایشگاه به همکاری دانشگاه کینگز کالج لندن، دانشگاه سوری انگلستان و درزدن آلمان برای توسعه نسل پنجم شبکه ارتباطات اشاره کرد و گفت که با توسعه این شبکه کاربران می توانند یک فیلم کامل را در کمتر از یک ثانیه دانلود کنند.
 
وی افزود:" ما در آستانه یک انقلاب صنعتی جدید هستیم و من می‌خواهم آلمان و انگلستان پیشگامان این انقلاب باشند. با استفاده از نبوغ انگلستان در نرم افزار، طراحی، و خدمات در کنار مهندسی و صنعت پیشرفته آلمان، دو کشور می توانند پیشگامان این انقلاب صنعتی باشند".
 
آنجلا مرکل نیز در این دیدار با اشاره به لزوم توجه به تولیدات دیجیتال در حوزه اروپا بر لزوم تشکیل بازار دیجیتال مستقل در سطح این اتحادیه تأکید کرد.
 
وی افزود:" ما باید تلاش خود را برای ایجاد بازار مستقل دیجیتال افزایش دهیم و من از طرف دولت اعلام می‌کنم که ما در این رابطه جدی خواهیم بود".
 
همچنین کامرون از افزودن 45 میلیارد دلار دیگر برای توسعه طرح اینترنیت اشیاء خبر داد و میزان سرمایه گذاری بر روی آن را بالغ بر 73 میلیون پوند اعلام کرد.
 
طرح اینترنت اشیاء، وسایل و تجهیزات گوناگون خانگی، اداری، و … را از طریق اینرتنت به هم متصل می‌کند و آنها را از طریق شبکه قابل کنترل می سازد.
 
نمایشگاه سبیت از امروز در هانوفر آلمان آغاز به کار کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.