فناوری اطلاعات

March 28, 2014
8:59 جمعه، 8ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61392

خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۵. ۳ میلیارد دلار در بازار زیرساخت‏‌های آی تی هزینه می‌‏کنند

شرکت گارتنر پیش‌‏بینی کرده است کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۵. ۳ میلیارد دلار صرف تامین زیرساخت‏‌های آی تی مورد نیاز خود کنند. 
 
به گزارش گارتنر، پیش‌‏بینی می‌‏شود کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۴۷. ۳ میلیارد دلار در بازار زیرساخت‏‌های آی تی مثل سرور‌ها، ذخیره‌‏سازی و تجهیزات شبکه ویژه کسب و کار‌ها هزینه کنند. اگر این پیش‌‏بینی تحقق یابد، هزینه‏‌کرد این کشور‌ها در بازار زیرساخت‏‌های آی تی در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۱. ۴ درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود. 
تحلیل‏گران گارتنر معتقدند تلاش‏‌هایی که برای به روز کردن پایگاه‌‏های داده قدیمی و ساخت پایگاه‌‏های جدید صورت می‌‏گیرد یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه‌‏کرد این کشور‌ها در این بازار است. به همین دلیل بازار سرور‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌‏هایی است که در کانون توجه کشورهای واقع در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار خواهد گرفت. پیش‏‌بینی می‌‏شود این کشور‌ها امسال ۳. ۱ میلیارد دلار در این بازار هزینه کنند و این رقم تا سال ۲۰۱۷ از ۵. ۱ میلیارد دلار نیز فرا‌تر رود. 
بازار تجهیزات شبکه‏‌های محلی ویژه کسب و کار (LAN) نیز از دیگر بازارهای پررونق آی تی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. پیش‏‌بینی می‌‏شود امسال ۸۹۳ میلیون دلار در این بازار هزینه شود و این رقم تا سال ۲۰۱۷ به ۹۶۸ میلیون دلار برسد. بازار شبکه‏‌های جهانی (WAN) نیز از جمله بخش‌‏های پررونق این بازار خواهد بود. این بخش از بازار امسال خواهد توانست ۶۴۶ میلیون دلار از هزینه‏‌کرد این کشور‌ها را به خود اختصاص دهد. پیش‌‏بینی می‌‏شود هزینه‌‏کرد‌ها در این بخش از بازار تا سال ۲۰۱۷ به ۷۳۶ میلیون دلار برسد. بازار محصولات ذخیره‏‌سازی نیز امسال ۵۴۳ میلیون دلار از کل هزینه‏‌کرد‌ها را از آن خود خواهد کرد و اگر پیش‌‏بینی تحلیل‏گران تحقق یابد این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۶۰۹ میلیون دلار خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.