اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 9, 2014
11:45 چهارشنبه، 20ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61562

رگولاتوری: BTS ضرری برای مردم ایجاد نمی کند

مدیر کل صدورپروانه، سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات گفت: BTS (پایگاه استقرار فرستنده و گیرنده) ضرری برای مردم ایجادنمی کند.
 
دکتر عظیم فرد در گفتگو با خبرنگارمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مداوم، خود یا ازطریق دانشگاه ها و موسسات بی طرف، بر اساس استاندارد ICNIRP امواج و تشعشعات را بررسی می کند که این استاندارد در 80کشور دنیا استفاده می شود.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه بررسی تشعشات در سازمان تنظیم مقررات به صورت کلی انجام می شود،یعنی شامل امواج شبکه تلفن همراه ،شبکه های پخش فراگیر مثل رادیو تلویزیون ،بیسیم هاو …می شود.تاکنون هیچ موردی در نقض سطح استاندارد گزارش نشده است.
 
وی با اشاره به نرخ ضریب ویژه( sar )که 6/1 وات در کیلوگرم است افزود: گوشی ها ی موبایل ، معمولاً در کتابچه راهنمای خود این نرخ را نشان می دهند که مردم باید موقع خرید گوشی ، علاوه بر مدل و قیمت به این مسئله نیزتوجه کنند.
 
دکتر فرد بااشاره به اینکه گوشی هایی که از طریق قانونی واردکشورمی شوند. باید از فیلتر سازمان تنظیم مقررات عبور کنند گفت: مشترکان می توانند از طریق سایت cra.ir با دستگاه هاو گوشی هایی که نرخ ویژه جذب آنها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تایید شده آشنا شوند.
 
مدیر کل صدور پروانه و سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه فناوری درجهت استفاده کمتر از امواج پیش می رودافزود: موضوع تشعشعات و امواج مخابراتی نیازمند فرهنگ سازی است چرا که بسیاری از پزشکان وقتی علت یک بیماری را به هر دلیلی پیدا نمی کنند؛ آن را به فرستنده ها (BTS) نسبت می دهند؛ بدون اینکه دلیل علمی و پزشکی ارائه دهند.
 
وی مساعدت وزارت بهداشت را در این زمینه ضروری برشمرد و افزود: لازم است پزشکان به صورت حرفه ای و فنی در این زمینه آموزش ببینند و یا وزارت بهداشت مراکز درمانی را برای پژوهش وپاسخ به مردم دراین زمینه تدارک ببیند.
 
دکترفرد با بیان اینکه لازم است دانش آموزان با پدیده امواج مخابراتی و استفاده صحیح از موبایل آشنا شوند گفت: اگر این موضوع در مدارس به عنوان سرفصل درسی تدریس می شد تاثیرات بهتری دراستفاده ازموبایل در کودکان و نوجوانان ایجاد می کرد.
 
وی با اشاره به اینکه ما جزئی از مردم هستیم و امواج رادیویی را برای سلامت و رفاه حال مردم می خواهیم؛ گفت:این امواج ضرری ایجادنمی کندچراکه وقتی موجی جذب بدن می شود به گرما تبدیل می شود اما پوست بدن انسان مانع جذب آن خواهدشد؛در واقع هر چند فرکانس بالاتررود ؛عمق نفوذ کمتر می شود.
فرد به مسئولیت سازمان انرژی اتمی بر تدوین استاندارد ضوابط ایمنی تشعشعات تاکید کرد و افزود: قبل از صدور پروانه برای اپراتورها باید ضوابط سازمان انرژی اتمی رعایت شود و سازمان تنظیم مقررات بر اساس ضوابط پروانه صادر می کند.
 
وی در بسیاری موارد مشکلات اقتصادی مثل پایین آمدن قیمت خانه برای افرادی که در منزلشان BTS نصب کرده اند یا شکایات همسایگان را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و افزود: اپراتورها باید فضای بصری شهر را در نظر بگیرند و BTS ها را در ساختمان های بلند و مرتفع نصب کنند تا سطح شکایات مردم پایین بیاید و آلودگی بصری ایجاد نشود.
 
دکتر فرد در پایان تصریح کرد:همان طور که نمک و شکر را به اندازه می خوریم و یا حتی آب با تمام خواص مفیدش را متعادل مصرف می کنیم ؛بهتر است در استفاده از فناوری وامواج رادیویی جانب احتیاط را رعایت کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.