اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 13, 2014
14:21 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61648

وزیر ارتباطات: امسال پروانه 3G ارایه خواهد شد

تلفن همراه زاییده تلفن ثابت است و باید بخشی از سود تلفن همراه در بخش تلفن ثابت سرمایه گذاری شود.

 
به گزارش تماس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور وضعیت زیرساخت اینترنت در کشور را نامطلوب دانسته و بر همکاری بخش خصوصی برای خارج شدن از این وضعیت تاکید کرد.
محمود واعظی در دیدار نوروزی با فعالان بخش خصوصی با مقایسه وضعیت اینترنت ایران گفت: در حوزه اینترنت و آنچه به مردم ارایه می شود بسیار عقب هستیم و این عقب ماندگی هم در حوزه پهنای باند، هم دسترسی و هم سرعت است.
او با اشاره به اینکه امسال پروانه نسل سوم تلفن همراه ارایه خواهد شد ادامه داد: اشتباهی در مقطعی روی داد مبنی بر اینکه تلفن همراه را از تلفن ثابت جدا کردند در حالی که تلفن همراه زاییده تلفن ثابت است و باید بخشی از سود تلفن همراه در بخش تلفن ثابت سرمایه گذاری شود.
او این تفکر را که با سرمایه گذاری دولت می توان به مردم خدمت کرد، اشتباه دانسته و افزود: دولت تنها باید در زمینه زیرساخت حضور داشته باشد زیرا این حوزه نه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته و نه آنها وارد این حوزه می شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت به بخش خصوصی اعتماد دارد گفت: تا آنجا که امکان دارد از بخش خصوصی حمایت کرده تا فعال شود و کل امور را در دست بگیرد؛ زیرا غیر از این راهی وجود ندارد.
او ادامه داد: پروژه های مختلفی تعریف و بودجه هایی نیز برای آن درنظر گرفته شده تا علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت های مناسب زمینه خروج از شرایط کنونی نیز مهیا شود؛ زیرا شرایط کنونی مطلوب نیست. 
به  گفته او با همکاری بخش خصوصی می توان جلوی شبه دولتی ها را گرفت و باید کاری کرد که رقابت بین بخش خصوصی به صورت سالم پیش برود.
واعظی افزود: باید نقاط مشترک میان دولت و بخش خصوصی را پیدا کرده تا همه به سود برسند و حاصل کار نیز خدمت به مردم باشد.
او با اشاره به نحوه تعیین معاونان خود گفت: یکی از مولفه های تعیین معاونان حامی بخش خصوصی بودن آنها بوده است زیرا اعتقاد بر آن است که کارها در دست بخش خصوصی باشد.
 همچنین در ادامه این دیدار کاظم آیت اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و امیدواری نسبت به تداوم دیدار میان دولت بخش خصوصی گفت: به طور حتم در حوزه کاربرد محتوا سازمان نظام صنفی رایانه ای با داشتن پتانسیل های فراوان می تواند این بستر را فراهم کند.
امیرحسین سعیدی نائینی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: در حال حاضر نزدیک به 10  هزار عضو وجود دارد که تمامی وقت این اعضا در راستای تحقق اهداف سندچشم انداز و سپس اهداف صنفی است.
او ادامه داد: شاید تجربه کافی میان همکاری بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد اما تجربه نشان داده که در دولت هشتم همکاری میان دولت و بخش خصوصی منجر به نتایج مثبتی شد.
در پایان نیز اعضای شورای مرکزی درخواست کردند که دولت به بخش خصوصی اعتماد کند، زیرا یکی از وظایف دولت، توانمند کردن بخش خصوصی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.