اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 14, 2014
13:22 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61651

دستکاری و سانسور سازمان‌یافته سخنان وزیر ارتباطات در خصوص ایرانسل توسط وبسایت رسمی همراه اول و مخابرات ایران + صدا و تصویر

صدا: وزیر ارتباطات: ایرانسل در حال آماده سازی خود برای دریافت تندیس جایزه IQNA سال آینده است

صبح امروز مراسم اهدای جوایز سومین دوره جایزه ملی کیفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرعامل همراه اول و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت، در محل سالن آمفی تئاتر هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس نتایج ارزیابی های این جایزه، گواهی اهتمام به کیفیت به شرکت های ضحی کیش، کوه نور، کلیدطلایی، سیب، بانک آینده، پرمند، ایرانیان رایان فرد و ادارات کل پست استانهای لرستان، آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، چهارمحال، مرکزی، گیلان و مازندران اهدا شد.

همچنین گواهی اشتهار به کیفیت یک ستاره نیز به شرکت های عصرنوین، پیشکامان، دایناکیا و پویش قم، گواهی اشتهار به کیفیت دو ستاره به شرکت پارس آنلاین و گواهی اشتهار به کیفیت سه ستاره به شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و آسیاتک اهدا شد.
 
براساس ارزیابی های انجام گرفته، تندیس برنز این دوره از جوایز ملی کیفیت به شرکت ارتباطات زیرساخت اهدا و هیچ شرکتی موفق به دریافت تندیس های نقره ای، طلایی و بلورین نشد.
 
همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه شرکت کننده در سومین دوره جایزه ملی کیفیت بود که "گواهی اشتهار به کیفیت" دریافت کرد و جز شرکت زیرساخت، هیچ شرکت دیگری موفق در دریافت "تندیس" IQNA نشد.
 
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات نیز در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران، در خصوص عدم شرکت دو اپراتور دیگر تلفن همراه کشور در این ارزیابی ها تصریح کرد "ایرانسل در حال آماده سازی خود برای دریافت تندیس جایزه IQNA سال آینده است و رایتل خود را نیازمند توسعه کمی میداند"، این در حالی است که وبسایت رسمی همراه اول و شرکت مخابرات ایران، در حرکتی غیرحرفه‌ای، اقدام به سانسور و دستکاری سخنان وزیر ارتباطات کشور در این خصوص نموده و به نقل از وزیر ارتباطات آورده "وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد نحوه حضور اپراتورهای تلفن همراه در این ارزیابی گفت: همراه اول که حضور یافت و گواهینامه اشتهار سه ستاره دریافت کرد؛ ایرانسل خودش را برای حضور آتی آماده می کند؛ رایتل هم بعد از توسعه کمی، حضور پیدا خواهد کرد".
 
به گزارش ایستنا، این چندمین بار است که اخباری غیرمتعارف و بی‌ربط و بعضا با ادبیاتی سخیف بر روی وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران و همراه اول در خصوص رقبای تجاری این شرکتها منتشر می‌شود. 
 
به نظر می‌رسد مفاهیمی نظیر "رسانه"، "وبسایت رسمی سازمان"، "استراتژی رسانه‌ای"، "اخلاق تجاری" و "اخلاق رقابت" در تیم رسانه‌ای شرکت مخابرات ایران و همراه اول، نیازمند بازتعریف و بازبینی اساسی هستند.
 
در ادامه فایل صوتی سخنان وزیر ارتباطات در این خصوص به همراه تصویر خبر منتشر شده بر روی وبسایت رسمی همراه اول و شرکت مخابرات ایران درج میشود:

صدا: وزیر ارتباطات: ایرانسل در حال آماده سازی خود برای دریافت تندیس جایزه IQNA سال آینده است

IQNA.jpg

تصویر: دستکاری و سانسور سخنان وزیر ارتباطات در وبسایت رسمی همراه اول

INQA-2.jpg

تصویر: دستکاری و سانسور سخنان وزیر ارتباطات در وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.