امنیت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

April 16, 2014
13:37 چهارشنبه، 27ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61695

اتحاد سازندگان موبایل برای مقابله با سرقت گوشی

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های سازنده گوشی و اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا برای افزودن امکانات ضدسرقت به گوشی‌های موبایل به توافق رسیدند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از آرس تکنیکا، از جمله شرکت‌های همکار در این طرح می‌توان به اپل، سامسونگ، هوواوی، AT&T، T-Mobile، Verizonو  Sprintاشاره کرد.
 
بر اساس توافق صورت گرفته از جولای سال 2015 به بعد گوشی‌هایی که توسط این شرکت‌ها ساخته یا در شبکه بی‌سیم آنها به کار گرفته شوند مجهز به ابزار ضد سرقت خواهند بود. این ابزار یا به طور پیش فرض بر روی گوشی نصب شده یا به سادگی بر روی آن قابل نصب خواهد بود.
 
علت اصلی همکاری برای اجرای چنین طرحی سرقت فزاینده گوشی‌های هوشمند در آمریکاست. به عنوان مثال 50 درصد از کل سرقت‌ها در سان فرانسیسکو مربوط به گوشی‌های هوشمند است. این وضعیت سناتورهای آمریکایی را به فکر وضع قانونی انداخته تا شرکت‌های گوشی ساز را موظف به نصب ابزار ضد سرقت کنند. اما این شرکت‌ها پیش دستی کرده و خود دست به کار شده‌اند.
 
این ابزار به مالک اصلی گوشی امکان می‌دهد در صورت سرقت آن از راه دور، اطلاعات شخصی خود مانند فهرست تماس، عکس ها، ایمیل‌ها و … را از روی موبایلش پاک کند و علاوه بر این گوشی را به گونه ای قفل می کند که با استفاده از آن تنها بتوان با شماره های اضطراری مانند پلیس، اورژانس و … تماس گرفت.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.