اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 30, 2014
8:06 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61930

کاربردهای رسانه‌های اجتماعی در هدایت افکار عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد

جواد افتاده، مدرس دانشگاه و تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی در نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک مقاله‌ای در خصوص کاربردهای رسانه‌های اجتماعی در هدایت افکار عمومی ارائه خواهد کرد.
 
به گزارش دبیرخانه نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، جواد افتاده در خصوص ویژگی‌های این مقاله گفت: رسانه‌‌های اجتماعی امروز پربازدیدترین و پرکاربرترین سایت‌ها و رسانه‌های جهان به شمار می‌روند؛ رسانه‌هایی که کاربر یا همان مردم محور اصلی آنها هستند و تولیدکننده و تحلیل‌کننده محتوا در این رسانه‌های جدید محسوب می‌شوند. بنابراین وجه مدیریت آنها در روابط‌عمومی الکترونیک نیز اهمیت می‌یابد.
 
وی افزود: نکته اساسی این مقاله این است که روابط‌عمومی، مدیریت افکار عمومی را به شکل سنتی در این رسانه‌‌های جدید انجام نمی‌دهد بلکه مفهوم مدیریت جای خود را به «هدایت» یا «جهت‌دهی» داده است، لذا روابط‌عمومی‌ها به جای مدیریت افکار عمومی به دنبال هدایت و جهت‌دهی آنها در رسانه‌های اجتماعی هستند تا مخاطب احساس تبلیغات یا کنترل نداشته باشد بلکه احساس همراهی و همدلی با روابط‌عمومی داشته باشد.
 
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: این مقاله با تأکید بر اینکه تبلیغات و محتوای سنتی روابط‌عمومی الکترونیک در رسانه‌های اجتماعی، مخاطب را درگیر یا متقاعد نمی‌کند بلکه بر ارائه محتوای متناسب با ساختار هر رسانه تأکید دارد، گفت: هر رسانه اجتماعی امروز ساختار و پلتفرم محتوایی خاص خود را دنبال می‌کند و «یک پیام در چند کانال» دیگر کمتر تأثیرگذار است و باید اشکال مختلف یک پیام تولید و منطبق بر ساختار هر رسانه انتشار یابد.
 
افتاده ادامه داد:‌ در این مقاله، کاربردها و راهکارهای رسانه‌های اجتماعی در مدیریت افکار عمومی بررسی می‌شود و سپس نتایج دو مطالعه موردی درباره کمپین «ما جین می‌پوشیم» و «سربازان ایرانی را آزاد کنید» در شبکه‌های اجتماعی ارائه خواهد شد. در پایان نیز راهکارها و پیشنهادهای عملی برای فعالیت، تدوین کمپین، جهت‌دهی و هدایت افکار عمومی در رسانه‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌‌شود.
 
گفتنی است نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی الکترونیک و مدیریت افکار عمومی» روز 27 اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان جهت حضور در این همایش می‌توانند به وب‌سایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.