بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 3, 2014
12:00 شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61979

با گیگابایت کم خرج و حرفه ای بازی کنید

طبق اعلام گیگابایت، مادربردهای سری 9 این شرکت در سه دسته Gaming، Overclocking و Ultra Durable طراحی و تولید شده اند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این نوع تفکیک به این دلیل صورت گرفته است که کاربران بر اساس نوع استفاده ای که از رایانه خود دارند، بتوانند دقیق ترین و بهترین انتخاب مدل را داشته باشند. همانطور که از نام سر Gaming مشخص است، مادربردهای این دسته مخصوص انجام بازی های رایانه ای طراحی شده اند و از امکانات بسیار زیادی برخوردار هستند. گیگابایت تا کنون نام چهار مدل از این سری را اعلام کرده است که عبارتند از Z97X-Gaming G1 WIFI-BK، Z97X-Gaming 5، Z97X-Gaming 3 و H97-Gaming 3. این مدل ها که از چیپ ست های Z97 و H97 بهره می برند، برای اولین مرحله عرضه مادربردهای سری 9 در نظر گرفته شده اند و در ماه های آینده مدل های دیگری نیز به آنها اضافه خواهد شد.
 
از جمله مهمترین امکانات این سری از مادربردها می توان به پشتیبانی از چند کارت گرافیک با اتصال SLI و Crossfire اشاره کرد که برای تامین نیازهای گرافیکی گیمرهای حرفه ای قابلیت مهمی به شمار می رود. همچنین این مادربردها از شبکه پیشرفته Killer E2200 و صدای 115 دسی بلی با پشتیبانی از فن آوری AMP-UP گیگابایت بهره می برند. البته مادربرد Z97X-Gaming G1 WIFI-BK که قدرتمندترین مدل از این سری به شمار می رود، از یک چیپ شبکه Intel i217V و پردازنده صوتی Creative Core 3D نیز بهره می برد. این مادربرد از سری Black Edition گیگابایت به شمار می رود که مقاومت بسیار بالایی دارند.
 
اما یکی از برترین نکات مثبت در مورد این مادربردها سطح قیمت تائید شده برای آنها است. در نسل های گذشته اکثر مادربردهای حرفه ای گیمینگ گران قیمت بودند و همه کاربران توانایی خرید آنها را نداشتند. اما گیگابایت برای این نسل جدید، مادربردهای سری گیمینگ خود را به گونه ای طراحی کرده است که علاوه بر ارائه قابلیت های حرفه ای، قیمت مناسبی نیز داشته باشند. به این ترتیب که مادربردهای ذکر شده از حدود پانصد هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان در بازارهای داخلی کشور قیمت خواهند داشت. همچنین تمامی این مدل ها از سه سال گارانتی آواژنگ برخوردار می باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.