تلفن همراه

May 4, 2014
14:46 یکشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62019

سامسونگ به پرداخت 120 میلیون دلار به اپل محکوم شد

شرکت سامسونگ به دلیل نقض کپی رایت به پرداخت غرامت 120 میلیون دلاری به شرکت اپل محکوم شد.
 
 
دادگاه شهر سن خوزه آمریکا پس از بررسی‌های زیاد طی حکمی اعلام کرد که شرکت سامسونگ باید به دلیل نقض قانون کپی رایت جریمه 120 میلیون دلاری به اپل بپردازد.
 
این حکم پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت اپل با شکایت به این دادگاه مدعی شده بود که سامسونگ در تولید برخی از محصولات خود از تکنولوژی‌های اپل کپی‌برداری کرده است.
 
از جمله تکنولوژی‌هایی که اپل می‌گوید سامسونگ از آنها به طور غیرقانونی کپی برداری کرده است می‌توان به امکان جستجوی تلفن همراه هوشمند آیفون اشاره کرد.
 
شرکت اپل در شکایت خود در خواست غرامت 930 میلیون دلاری کرده بود اما به تشخیص قاضی دادگاه این غرامت 120 میلیون دلار تعیین شد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، دو شرکت اپل و سامسونگ سال‌هاست که یکدیگر را به کپی برداری از تکنولوژی‌های هم متهم می‌کنند و تا کنون بارها برای شکایات این دو شرکت دادگاه‌های مختلف برگزار شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.