اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 6, 2014
12:35 سه شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62049

رگولاتوری از بررسی اعمال تغییر نرخ ADSL برای مشترکان خبر داد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرط لازم برای دریافت تخفیف 35 درصدی قیمت پهنای باند را برای ارائه دهندگان سرویس ADSL ، ارائه تخفیف 20 درصدی به مشترکان عنوان کرد و گفت: شرکتهای اینترنتی و مخابرات باید مستندات تغییر نرخ های ADSL کاربران را به رگولاتوری ارائه دهند تا پس از بررسی، تائیدیه نهایی برای دریافت تخفیف قیمت پهنای باند را دریافت کنند.

حسن رضوانی در گفتگو با مهر، در مورد نحوه اجرای تغییر نرخ های اینترنت پرسرعت ADSL برای کاربران نهایی مطابق مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت – PAP – و شرکت مخابرات ایران براساس بررسی های صورت گرفته قیمت اینترنت ارائه شده به مشترکانشان را تا 20 درصد کاهش داده اند.
 
وی با بیان اینکه قیمت ADSL از تاریخ 23 بهمن ماه 20 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: برخی از شرکتهای اینترنتی این تخفیف را با توجه به بازار رقابتی قبل از ابلاغ این مصوبه برای مشترکانشان اعمال کرده اند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری ادامه داد: در مورد تخفیف نرخ پهنای باند نیز شرکتهای اینترنتی باید مستندات خود در اجرای این مصوبه را برای تائید نهایی به رگولاتوری ارائه دهند تا پس از بررسی برخط، امکان دریافت تخفیف 35 درصدی پهنای باند اینترنت را از شرکت ارتباطات زیرساخت داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرای مصوبه تغییر نرخ اینترنت را برای مشترکان نهایی بررسی و نظارت می کند خاطرنشان کرد: تغییر نرخ برای مشترکان نهایی از تاریخ ابلاغ مصوبه لازم الاجرا اعلام شده اما در مورد سایر بندهای این مصوبه که مربوط به تغییر نرخ انتقال، فضا و برق است با توجه به سازو کارهای فنی زمان بیشتری برای اجرا نیاز است.
 
رضوانی از بررسی شکایات در مورد تغییر نرخ اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: مواردی نیز بوده که برخی مشترکان تخفیف 20 درصدی را دریافت نکرده اند که این موضوع مورد بررسی و نظارت رگولاتوری قرار گرفته و به شرکتهای ارائه دهنده اخطار داده شده است. براین اساس کاربران می توانند شکایات خود در این زمینه را از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.