فناوری اطلاعات

May 7, 2014
14:45 چهارشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62068

با نفوذترین فعالان جوان در عرصه تکنولوژی

دنیای‌اقتصاد: دنیای تکنولوژی سن و سال نمی‌شناسد. برای علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های جدید و خلاقیت و ایده‌های متفاوت محدودیتی از نظر زمان و سن وجود ندارد. با این اوصاف مجله آنلاین Business Insider به‌تازگی به بررسی و معرفی با نفوذترین فعالان جوان دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینید:

 مارک زوکربرگ: موسس و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک که حالا بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است، با نفوذترین فعال جوان در دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید. زوکربرگ حالا 29 ساله است و اختراع او به زندگی مجازی 2/1 میلیارد نفر از مردم دنیا تبدیل شده است. در حال حاضر شرکت او آنقدر رشد کرده است که خریدهای بزرگ و تاثیرگذاری را مانند WhatsApp انجام می‌دهد.







 تریستن واکر: او موسس و مدیرعامل شرکت Walker & Company و 29 ساله است. او که در شرکت Foursquare کار می‌کرد، از آنجا رفت تا استارت‌آپ خودش را تاسیس کند. اکنون Walker & Company که در زمینه محصولات زیبایی و آرایشی فعالیت می‌کند، سرمایه‌ای معادل 4/2 میلیون دلار

 دارد.







 داستین موسکویتز: او بعد از کمک به زوکربرگ برای راه‌اندازی شرکت فیس‌بوک، شرکت Asana را که تولیدکننده اپلیکیشنی برای انجام کارهای گروهی بدون ایمیل است، راه‌اندازی کرد و در کنار آن Good Ventures یک بنیاد خیریه و Vicarious Systems را که تولیدکننده ماشین‌های آموزش نرم‌افزار براساس کارکرد مغز انسان‌ها است تاسیس کرده است. موسکویتز 29 ساله حالا در شرکت Asana با سرمایه 2/38 میلیون دلاری 80 نفر کارمند دارد.







 جوگرین: یکی از موسسان شرکت Causes است که بیش از 40 میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد. گرین 29 ساله به‌عنوان دست راست زوکربرگ هم به حساب می‌آید و یکی از دوستان او در هاروارد بوده است که کمک زیادی برای تاسیس فیس‌بوک کرده است. شرکت Causes در واقع تلاش می‌کند از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه کمک بگیرد.







 کریستن تیتوس: مدیر اجرایی قبلی شرکتGirls Who Code حالا یک مشاور 29 ساله است. او تلاش زیادی برای از بین بردن تبعیض‌های جنسیتی در دنیای تکنولوژی کرده است. شرکتGirls Who Code در زمینه آموزش دختران و زنان جوان و ترغیب آنها به یادگیری و شرکت در فعالیت‌های تکنولوژی و صنعت محصولات دیجیتال فعالیت می‌کند. حالا او از این شرکت بیرون آمده تا شرکت مشاوره Kristen Titus Consulting را راه‌اندازی کند که در زمینه مشاوره مدیریتی، برنامه‌ریزی و ارتباطات فعالیت می‌کند.







 آدامـــز دی آنجلـو: موسس و مدیرعامل شرکت Quora است که 29 سال سن دارد. او یکی از اولین کارمندان شرکت فیس‌بوک بوده است و اکنون شرکتش با ارزش 900 میلیون دلار، 75 کارمند دارد. Quora در واقع یک وب‌سایت پرسش و پاسخ است که توسط گروهی از کاربران برنامه‌ریزی شده و پاسخ داده می‌شوند.







 جان زیمر: یــــکی از موسسان و رئیس هیات‌مدیره شرکت Lyft که در حال حاضر سرمایه 5/332 میلیون دلاری دارد. زیمر 29 ساله این شرکت را که حالا 250 کارمند دارد، راه‌اندازی کرده است. این شرکت در زمینه طراحی و تولید اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات تکنولوژی در خودروها فعالیت می‌کند.







 آرون لیو: موسس و مدیرعامل شرکت Box حالا 28 ساله است. این شرکت که در زمینه اشتراک‌گذاری آنلاین فایل و خدمات ابری فعالیت می‌کند، قرار است به‌زودی سهامش به صورت عمومی در بازار بورس عرضه شود.  درآمد سالانه این شرکت برابر 124 میلیون دلار است.







 مایک کریگر: یک از موسسان Instagram یک جوان 28 ساله است. او به‌عنوان روح Instagram شناخته می‌شود. او در سال 2010 با همکاری «کوین سیستروم» این شرکت پرسود را راه‌اندازی کرد، درحالی‌که قبل از آن روی یک اپلیکیشن به اشتراک گذاری مبتنی بر مکان به نام Burbn کار می‌کردند.







 لیزا فالزون: یــکی از موسسان Revel Systems و 28 ساله است. این شرکت ارائه‌دهنده یک سیستم فروش نقطه‌ای از طریق آی‌پد است که حالا سرمایه 8/13 میلیون دلاری دارد.



 جاش کوشنر: موسس شرکت Thrive Capital and Oscar حالا 28 ساله است. این شرکت که در زمینه خدمات بیمه سلامت فعالیت می‌کند، بسیاری از مهندسان شرکت Google و کارمندان Tumblr را در اختیار دارد.







 رابی استین: او مدیر محصولات شرکت

 Yahoo و 28 ساله است. استین یکی از کارمندان قبلی Google برای تولید اپلیکیشن Stamped بوده است. این اپلیکیشن امکان پیدا کردن و به اشتراک‌گذاری پیشنهادها را میان دوستان فراهم می‌کند.







 سم آلتمن: او 28 ساله، رئیس هیات‌مدیره شرکت Y Combinator و یکی از موسسان Loopt است. استارت‌اپ Loopt او در واقع یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان است که حالا توسط شرکت Green Dot خریده شده است.







 آرش فردوسی: یکی از موسسان و مدیر ارشد تکنولوژی در شرکت بزرگ و معروف Dropbox است. فردوسی 28 ساله همراه با «درو هوستون» 31 ساله این شرکت را راه‌اندازی کرد تا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال را در عرصه خدمات اشتراک‌گذاری ابری تاسیس کنند. این شرکت در حال حاضر سرمایه 1/1 میلیارد دلاری داشته و 694 کارمند دارد.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.