تلفن همراه

گوشی

May 9, 2014
12:22 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62111

هواوی P7 معرفی شد + عکس و ویدئو

دیشب شرکت هواوی از اسمارت‌فون جدید، شیک و خوش‌رنگ و لعاب خود Ascend P7 طی مراسمی در پاریس رونمایی کرد. 
 
این گوشی دنباله‌ای برای مدل Ascend P6 سال گذشته هواوی است که توانست عنوان باریک‌ترین اسمارت‌فون دنیا را به نام خود ثبت کند. هر چند به مدل جدید چنین عنوانی اطلاق نمی‌شود، اما این مدل تعداد بسیار زیادی ویژگی‌ و قابلیت‌های بزرگ را در ضخامتی 0.25 (6.5 میلیمتر) اینچی کنار هم گرد آورده است.
 
Huawei Ascend P7
 
درست مانند P6 مدل P7 نیز با مواد درجه یک و اعلا ساخته شده است؛ یک حاشیه فلزی که دور گوشی را پوشانده و جلو و پشت گوشی که با سپرهای قدرتمند گوریلا گلاس 3 محافظت می‌شود. با این ‌حال وزن آن 124 گرم است که برای چنین سایزی بسیار سبک است. P7 یک صفحه نمایش LCD 5 اینچی دارد که دارای رزولوشنی معادل 1920×1080 با تراکم پیکسل 445ppi می‌باشد؛ رقمی استاندارد که برای دیگر گوشی‌های هم‌رده آن نیز تقریبا به همین شکل است.
 
اندروید نصب شده بر روی این اسمارت‌فون 4.4.2 KitKat است، اما نکته بارز این اندروید اینترفیس اختصاصی هواوی یعنی Emotion UI 2.3 است که ویژگی‌های بسیار زیادی را به این نسخه از اندروید اضافه کرده است. ویژگی‌هایی چون تغییر دلخواه تم، میانبرهای لاک اسکرین، تعداد زیادی ویجت و …
 
اما یکی از ویژگی‌های P7 -چه خوشمان بیاید یا نیاید- در این نسخه حذف شده است؛ آن هم Application Drawer است. از این پس هر نرم‌افزار تازه نصب‌شده، یک آیکون در Home Screen برای خود دست و پا می‌کند. اما از آن طرف یک خروار خصوصیت جالب نیز برای آن اضافه شده است؛ یک Harassment Filter که چیزی شبیه به ابزار بلاک مزاحم تلفنی است، یک مد به نام Do Not Disturb، یک آنتی‌ویروس آماده به خدمت، مد Power Saving و یک مدیریت هشدارها. همچنین هواوی یک برنامه ضد تبلیغاتی یا Ad Blocker نیز به UI خود اضافه کرده است که مطمئنا باب میل جناب گوگل تبلیغات‌چی نخواهد بود.
 
Huawei Ascend P7
 
در زیر روکش پشتی P7 یک چیپست Kirin 910 با معماری ARM و البته 4 هسته‌ای دیده می‌شود که می‌تواند تا 1.8 گیگاهرتز فعالیت داشته باشد. در تست‌هایی که انجام شده، این CPU به شکل خوبی از عهده کارها بر آمده اما اگر صادق و روراست باشیم، نمی‌تواند به پای چیزی چون اسنپ‌دراگون 801 خود را برساند. با این اوصاف می‌توان پردازنده آن را با یک اسنپ‌دراگون 600 برابر دانست.
در بحث رم نیز این گوشی با رمی 2 گیگابایتی به خوبی از عهده برنامه‌های نصب‌شده برخواهد آمد و نگرانی جدی از این بابت مشاهده نخواهد شد. حافظه داخلی 16 گیگابایتی P7 نیز تقریبا کفاف نیاز اکثر کاربران خود را می‌دهد، بااین‌حال یک اسلات کارت MicroSD نیز برای افزودن حافظه بیشتر در آن تعبیه شده است.
 
اما در پشت P7 یک دوربین 13 مگاپیکسلی با LED فلاش جا خوش کرده است که سنسور نسل چهارم سونی را حمل می‌کند. اما نکته مثبت این گوشی در بحث دوربین، 8 مگاپیکسل بودن دوربین جلوی آن است. با چنین دوربینی و قابلیت Panorama Selfie آن، چه عکس‌های زیبایی که نمی‌توان تهیه با P7 کرد!
باتری این گوشی چه مدلی است؟ باتری Ascend P7 یک مدل با ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعتی است که به گفته هواوی می‌توانید تا 15 ساعت در حالت 3G با آن صحبت کنید. حالت استندبای آن اما به رقم 400 ساعت – حتی اگر در حالت 4G باشد- خواهد رسید و در مجموع 3.5 ساعت برای شارژ کامل آن زمان نیاز است.
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.