اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

May 11, 2014
4:57 یکشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62143

رگولاتوری: فقط 4 شرکت PAP آنهم به صورت ناقص مستندات کاهش تعرفه های خود را ارائه داده اند

رگولاتوری بر کاهش تعرفه ADSL به طور مستمر نظارت می کند معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: رگولاتوری بر اجرای مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) به طور مستمر نظارت و درصورت بروز تخلف از سوی اپراتورها، با آن برخورد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسن رضوانی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر شرکتهای خدمات انتقال داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ایران، تعرفه حجم ترافیک سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) را برای مشترکین خود با ۲۰ درصد کاهش محاسبه می‌کنند.
 
وی درباره نحوه بهره‌مندی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای خدمات انتقال داده‌ها از تخفیف تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و لینکهای انتقال براساس مصوبه ۱۸۱ گفت: این شرکتها باید تحلیل نحوه قیمت‌گذاری و اطلاعات مربوط به میزان استفاده از خدمات مخابراتی را برای بررسی و صحت‌سنجی به رگولاتوری ارائه کنند. اما تاکنون از مجموع ۱۱ شرکت خدمات انتقال داده‌ها و شرکت مخابرات ایران، فقط ۴ شرکت مستندات خود را آن هم به صورت ناقص، به این سازمان ارائه کرده‌اند که صدور تائیدیه‌های مربوط به آنها پس از رفع نقص‌های موجود و تامین نظر رگولاتوری انجام می‌شود.
 
رضوانی با اشاره به اینکه زمان اجرای مصوبه ۱۸۱، از زمان ابلاغ آن است تصریح کرد: عدم امکان دریافت پهنای باند با قیمت مصوبه ۱۸۱ از سوی شرکتهای خدمات انتقال داده به منزله عدم ارائه سرویس ADSL به کاربران نهائی با قیمت پیش‌بینی شده در این مصوبه نبوده و این شرکتها موظفند در هر شرایطی، تعرفه مصوبه ۱۸۱ را برای کاربران ADSL اعمال کنند.
​معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار کرد: با توجه به الزام موجود، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نیز آمادگی خود را برای تخصیص پهنای باند و بستر انتقال به شرکتهای ارائه‌دهنده سرویس ADSL با تعرفه‌های مصوبه ۱۸۱ کمیسیون، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.