امنیت

فناوری اطلاعات

May 13, 2014
13:56 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62163

رئیس پلیس فتا: استفاده، خرید و فروش VPN جرم می‌شود

خبرآنلاین: رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی یکی از اولویت‌های پلیس سایبری کشور در سال 93 است در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn توضیح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس سایبری کشور در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn گفت: ابتدا به کلیه کاربران کشورمان توصیه می کنیم که از وی پی ان استفاده نکنند زیرا تمام اطلاعات آنها در اختیار مالک اصلی سرور وی پی ان قرار می‌گیرد و این آسیب جدی است؛ در این خصوص می توان گفت یکی از درآمدهای عمده مجرمان، فروش وی پی ان و اطلاعات کاربران است، اطلاعاتی که با استفاده از روش های Data mining تحلیل می‌شود اطلاعاتی که شاید مالک اطلاعات هم از جزئیات و بعضاً اهمیت آن بی اطلاع باشد.
 
رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پنهان ماندن هویت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران سالم در دنیا است که البته راه‌های زیادی برای شناسایی مجرمان وجود دارد ولی بعضاً دارای هزینه و نیازمند زمان است.
 
این مقام ارشد انتظامی گفت: همانطور که اکثر کاربران فضای سایبر می دانند زمانی‌که مجرمان از vpn یا ip changer استفاده می‌کنند هم هزینه کشف جرم را برای پلیس بسیار بالا می‌برند و هم قدرت ریسک مجرمان افزایش پیدا می‌کند بنابراین برای اینکه این دو مقوله کنترل شود لایحه جرم انگاری تولید و خرید و فروش و استفاده از vpn در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق و همه جانبه است.
 
او گفت: قوه مقننه به زودی بحث vpn را جرم‌انگاری کند تا دغدغه بسیاری از خانواده‌ها برای جلوگیری از تهدیدات متصور برای فرزندان، نوجوان و جوانان‌شان رفع شود و قدرت ریسک مجرمان در ارتکاب جرایم به شدت کاهش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.