فناوری اطلاعات

May 13, 2014
14:49 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62174

اپل هدفون‌های بیتس را با 3.2 میلیارد دلار خرید

شرکت اپل، کمپانی بیتس الکترونیک را که سازنده هدفونهای معروف "بیتس" است به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خرید.
 
 
به نقل از پایگاه خبری ورج، اکتور تیرس گیبسون یکی از موسسان شرکت بیتس در اینستاگرام خود این خبر را تایید کرد اگرچه نحوه اعلام خبر چندان رسمی به نظر نمی‌رسد.
 
اپل برای خرید بیتس سه میلیارد و 200 میلیون دلار هزینه کرده که بزرگترین خرید این شرکت تا به امروز محسوب می‌شود.
 
شرکت اپل قصد دارد با استفاده از سرویس‌های بیتس، آیتونز خود را تقویت کند. فروش آلبوم‌ها و تک آهنگها در آیتونز اپل 11.3 درصد کاهش داشته‌ است.
 
پیشتر فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که شرکت اپل در حال مذاکره با موسس بیتس برای خرید این شرکت است.
 
اگر اچ تی سی سهامش را در "بیتس" حفظ می‌کرد!
 
در صورتیکه شرکت اچ تی سی سهام غالب خود را در شرکت بیتس حفظ می‌کرد، اکنون می‌توانست خود را از خطر ورشکستگی نجات دهد.
 
 
به نقل از پایگاه کرانچ، خبر روزنامه فاییننشال تایمز مبنی بر تلاش اپل برای خرید شرکت بیتس، امروز توسط یکی از مقامات این کمپانی معروف سازنده هدفون تایید شد.
 
شرکت اچ تی سی زمانی 50.1 سهام شرکت بیتس الکترونیک را در اختیار داشت اما برای افزایش سهم خود در بازار موبایل سهام خود را فروخت. اگر اچ تی سی سهام خود را در بیتس نگه داشته بود و با این فرض که اپل همچنان این شرکت را می‌خرید، اچ تی سی میتوانست که به یک سود هنگفت یک میلیارد و 290 میلیون دلاری که شدیدا به آن نیازمند است، برسد.
 
در سال 2011 اچ تی سی 50.1 درصد سهام بیتس را به قیمت 309 میلیون دلار خرید. در آن زمان اچ تی سی هنوز سوار بر موج استقبال مردم از اندروید قرار داشت، اما سهم بازار این شرکت پس از مواجه با رقبایی چون سامسونگ، کاهش یافت و اچ تی سی در تلاش برای افزایش آن، سهام خود را در بیتس در دو مقطع (اولی با ضرر 4.8 میلیون دلاری و دیگری با سود 85 میلیون دلاری) فروخت.
 
اما اکنون سهام 50.1 درصدی این شرکت در بیتس یک میلیارد و 600 میلیون دلار قیمت دارد و اچ تی سی میتوانست با یک سود 318 درصدی، یک میلیارد و 290 میلیون دلار بدست آورد.
 
البته این احتمال هم وجود دارد که اگر سهام غالب بیتس همچنان در اختیار اچ تی سی بود، دیگر به یک هدف جذاب برای اپل تبدیل نمی‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.