امنیت

فناوری اطلاعات

گوشی

May 18, 2014
9:41 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62272

تعقیب اپل به علت حذف پیامک‌های ارسالی برای اندروید

نقص فنی در سرویس پیام رسان iMessage اپل موجب شده تا پیامک‌های ارسالی برای گوشی‌های اندروید به مقصد نرسد و همین امر باعث طرح شکایت علیه این شرکت شده است.
 
 
به نقل از سی نت، این مشکل که به خصوص برای کاربران آیفون ایجاد مشکل کرده از آن جهت به شدت خبرساز شده که گوشی‌های آیفون حتی کاربران خود را در جریان به مقصد نرسیدن پیامک‌های ارسالی قرار نمی دهند.
 
سرویس iMessage از سال 2011 و همزمان با عرضه سیستم عامل iOS5 راه اندازی شد و کاربران گوشی ‌ای آیفون با استفاده از آن می توانند از شبکه های بی‌سیم وای – فای و دیتا برای تبادل پیامک استفاده کنند، بدون آنکه نیازی به بهره گیری از خدمات اپراتورهای مخابراتی داشته باشند.
 
اپل اعلام کرده که از وقوع مشکل یاد شده آگاه است، ولی هنوز هیچ توضیحی در مورد علت این مشکل و زمان رفع آن ارائه نکرده است. آدریان مور فردی که شکایت در این زمینه را تقدیم دادگاهی در سن خوزه کالیفرنیا کرده، می‌گوید علت این کار عدم ارائه راه حلی عینی برای مشکل یاد شده است.
 
وی می گوید این شکایت به نمایندگی از عده زیادی از کاربران گوشی‌های آیفون تقدیم دادگاه شده و این افراد خواستار حل سریع مشکل یاد شده هستند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.