فناوری اطلاعات

May 24, 2014
13:03 شنبه، 3ام خردادماه 1393
کد خبر: 62364

گوگل ماشین ترجمه خود را هوشمند‌تر می‌‏کند

گوگل قصد دارد با خرید شرکت کِست ویژوال (Quest Visual) خدمات ماشین ترجمه خود را که گوگل ترنسلیت نامیده می‌‏شود، هوشمند‌تر کند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، شرکت کست ویژوآل روز جمعه اعلام کرده است که در حال پیوستن به شرکت گوگل است و قصد دارد فناوری‏‌های خود را در اختیار این غول جستجوگر قرار دهد. کست ویژوآل توسعه‏‌دهنده یک اپلیکیشن ویژه ترجمه به نام لنز وُرد (Lens Word) است که قادر است با عکس‏برداری از کلمات و عبارات مختلف آن‌ها را ترجمه کند. این اپ که بر روی ابزارهای همراه قابل نصب است با لنز دوربین کار می‌‏کند و قادر به شناسایی واژگانی است که تصویر آن‌ها از طریق لنز ثبت می‌‏شود. 
 
شرکت گوگل هنوز درباره این خبر به صورت رسمی اظهار نظر نکرده است و جزئیات بیشتری از معامله این دو شرکت نیز منتشر نشده است. 
 
اپلیکیشن کست ویژوآل در حال حاضر بر روی ابزارهای تحت سیستم‌‏عامل آی او اس اپل، اندروید و حتی عینک هوشمند گوگل قابل نصب است. این نرم‌‏افزار قادر است واژگانی را که تصویر آن‌ها از طریق دوربین ثبت شده است در آن واحد از زبانی به زبانی دیگر ترجمه کند، بی‌‏آنکه برای این کار نیازی به اتصال به شبکه ارتباطی خاصی داشته باشد. کاربران معمولاً از این نرم‏‌افزار برای ترجمه واژگان و عباراتی که در حین سفر بر روی تابلو‌ها و منوهای مختلف می‌‏بینند، استفاده می‌‏کنند. 
 
این نرم‌‏افزار در حال حاضر زبان‏‌های مختلفی مثل اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی و روسی را حمایت می‌‏کند. شرکت کست ویژوآل اعلام کرده است دانلود این نرم‌‏افزار و بسته‌‏های زبانی آن تا زمانی که فرایند انتقال این فناوری به گوگل تکمیل شود، رایگان خواهد بود. 
 
شرکت گوگل در حال حاضر اپلیکیشنی به نام Goggle دارد که همانند نرم‌‏افزار شرکت کست ویژوآل قادر به خواندن متون و ترجمه آن‌ها است. اما به نظر می‌‏رسد گوگل با خرید نرم‏‌افزار جدیدی در این حوزه قصد دارد فناوری‏‌هایی از این دست را ارتقا دهد. 
 
گفتنی است شرکت گوگل به خرید شرکت‏‌های کوچک و نوپا و ادغام فناوری‏ آن‌ها در خدمات خود علاقه زیادی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.