اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 31, 2014
0:15 شنبه، 10ام خردادماه 1393
کد خبر: 62419

رگولاتوری انگلیس سیمکارت‌های اسپمر را قطع کرد

رگولاتوری مخابراتی انگلیس مشهور به ICO صدها سیم کارت در این کشور را به علت استفاده از آنها برای ارسال میلیون‌ها پیامک تبلیغاتی و مزاحم از کار انداخته است.

به نقل از وی تری، این سیم کارت‌ها در جریان هجوم به یک واحد مسکونی در Wolverhampton شناسایی و از کار انداخته شدند. همچنین تعدادی رایانه و تجهیزات جانبی نیز که برای این فعالیت‌ها به کار می‌رفتند توقیف شدند.
 
پلیس زمانی برای شناسایی منشا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی وارد عمل شد که شکایات متعددی از سوی مردم در مورد ارسال پیامک‌های ناخواسته دریافت کرد. هدف از این اقدام نمایش عزم جدی پلیس به منظور مقابله با سوءاستفاده کنندگان از سیم کارت و گوشی‌های همراه عنوان شده است.
 
افرادی که در ارتباط با این تخلف دستگیر شده‌اند هم اکنون در مرحله بازجویی هستند و ممکن است به پرداخت جریمه‌های سنگین تا حداکثر 500 هزار پوند محکوم شوند. در سال‌های گذشته نیز تعدادی از افراد و شرکت های ارسال کننده پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی در انگلیس به پرداخت جریمه های مشابه محکوم شده بودند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.