تلفن همراه

فناوری

گوشی

May 31, 2014
0:21 شنبه، 10ام خردادماه 1393
کد خبر: 62423

طرحی برای افزایش 92درصدی سرعت شارژ باتری گوشی‌ها

حالا که باتری‌ موبایل ها دیگر بزرگ‌تر از این نمی‌شوند، همگی به دنبال بالا بردن سرعت شارژ آنها هستند. این همان هدف Legion Meter است که کار خود را در سایت کیک استارتر آغاز کرد و حالا به یکی از محبوب ترین پروژه های این سایت تبدیل شده است.
 
این دستگاه بیشتر به یک Mp3 پلیر در قالب یک فلش درایو کوچک یو اس بی شباهت دارد تا یک شارژر، اما هدف اصلی آن بالا بردن سرعت شارژ به همراه ارائه انبوهی از اطلاعات برای شماست.
 
شیوه کار با این وسیله بسیار راحت است؛ کافی است آن را به یو اس بی کامپیوتر و یا با یک مبدل به یک پریز برق وصل کنید و از سمت دیگر، سیم شارژ اسمارت فون یا تبلت خود را به آن متصل کنید تا به ادعای سازندگان این ابزار، سرعت شارژ باتری شما تا 92 درصد افزایش پیدا کند.
 
البته این عدد 92 درصد برای گوشی آیفون 4 مشاهده شده و افزایش سرعت در این تست از 73 درصد برای گوشی‌های آیفون 5 آغاز می‌شود، در گوشی‌های اندرویدی به 88 درصد می‌رسد و در نهایت در آیفون 4 به عدد 92 درصد می‌رسد.
 
عامل این اتفاق در Legion Meter یک بورد ویژه به نام PLX Accelerator است که با ارسال سیگنال‌های ویژه به دستگاه موبایلی شما بالاترین میزان شارژ دهی را برای باتری آنها به ارمغان می‌آورد. پس می‌بینید که این وسیله می‌تواند تا چه اندازه در مواقع اضطراری برای شما کاربردی باشد.
 
دومین ویژگی مثبت این دستگاه، حالت Watt Hour آن است. این حالت می‌تواند ظرفیت واقعی باتری گوشی شما را با یک آنالیز اختصاصی پیدا کند. دستگاه در این حالت میزان وات انرژی وارد شده در هر ساعت به باتری را محاسبه و تخمینی از ظرفیت واقعی آن ارائه می‌دهد.
 
یکی دیگر از ویژگی‌ های استثنایی این وسیله صفحه نمایش کوچک 1280×32 پیکسلی از نوع OLED آن است. در این صفحه نمایش می‌توانید میزان انرژی ورودی به باتری، جریان، ولتاژ و زمان باقی مانده تا شارژ نهایی را به مشاهده کنید. خالقان Legion Meter قول ارائه آن را در ماه اکتبر امسال و با قیمتی 69 دلاری داده‌اند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.