اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 2, 2014
8:33 دوشنبه، 12ام خردادماه 1393
کد خبر: 62455

طرح‌های ارایه شده در جشنواره رسانه‌های دیجیتال تسهیلات می گیرند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در آیین اختتام هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال گفت: معاونت علمی و فناوری با جدیت از طرح‌های ارایه شده در جشنواره رسانه‌های دیجیتال حمایت خواهد کرد.
 
 
سورنا ستاری در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا با استفاده از منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی و در قالب پرداخت وام‌های قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند. 
وی با بیان اینکه طرح تحول در قانون شرکت‌های دانش بنیان در حال اجرا است، گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن قوانین مربوط به شرکت‌های دانش بنیان که در گذشته اجرا نشده بود، زمینه برای تحول جدی در این عرصه فراهم شود. 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور درباره برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال، گفت: امروزه شاهد تحول جدی در عرصه رسانه‌های دیجیتال هستیم چرا که این حوزه تنها بخشی است که در آن فارغ التحصیلان رشته‌های علوم انسانی در کنار سایر رشته‌های فنی وICT فعال شده‌اند. 
رییس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری از طرح‌های ارایه شده در جشنواره هشتم رسانه‌های دیجیتال که در سال جاری برگزار خواهد شد، با جدیت حمایت خواهد کرد. 
ستاری در پایان، تعامل، همراهی، مشارکت و فعالیت موثر تمام بخش‌های دولتی و خصوصی را در راستای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور خواستار شد و گفت: امیدواریم با استفاده از منابع مالی موجود بتوانیم فرهنگ توسعه شرکت‌های دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم. 
 
 سامانه آنلاین توزیع محصولات دیجیتال فرهنگی
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نیز در این مراسم اجرای سامانه آنلاین توزیع محصولات دیجیتالی فرهنگی را از طرح‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: این سامانه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست عملیاتی خواهد شد. با اجرای این سامانه، امکان توزیع محصولات دیجیتال داخلی فرهنگی روی شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌شود. 
 
  نرم افزار شبیه سازی آنلاین اختراعات ایرانیان
حسن نجفی سولاری همچنین از راه‌اندازی نرم‌افزار شبیه‌سازی آنلاین اختراعات ایرانیان خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه، امکان ارایه نرم افزارهای مرتبط با هنرهای تجسمی برای فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های آنلاین فراهم خواهد شد. مشاور وزیر ارشاد درباره همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: در این راستا فروشگاه سه بعدی محصولات هنری دیجیتال با تاکید بر رعایت حقوق مالکیت معنوی به ۷ زبان زنده دنیا آماده بهره‌برداری است. 
 
 آغاز فاز یک ابر ملی فرهنگ
وی از آغاز فاز یک ابر ملی فرهنگ در راستای توسعه اشتغال، کارآفرینی و برنامه‌های پایدار خبر داد و افزود: فاز یک این طرح با همکاری‌ دانشگاه‌های تهران، شریف، علم و صنعت و صداوسیما آغاز شده که نتیجه آن راه‌اندازی سامانه ملی آموزش تولید دیجیتال در ۵ شاخه مذکور است. 
وی در مورد همکاری‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی فناوری رییس جمهور نیز گفت: مرحله آزمایشی شبکه ملی فرهنگ به اتمام رسیده و فاز دوم این طرح توسط معاونت علمی فناوری رییس جمهور مورد حمایت قرار گرفته است؛ براین اساس قرار است ظرف چند روز آینده تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و وزیر ارشاد منعقد شود که فاز اجرایی ایجاد مجتمع‌های دیجیتال دانش بنیان در نقاط مختلف کشور و به ویژه مناطق محروم در راستای اشتغال آفرینی پایدار آغاز شود. 
نجفی سولاری از مسوولان خواست تا در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به موقع تصمیم گیری کنند که با فرصت‌هایی که این صنعت در اختیار کشور قرار می‌دهد به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ دست یابیم. 
 
 برگزیدگان جشنواره رسانه‌های دیجیتال معرفی شدند
برندگان نهایی هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در مراسم اختتامیه این جشنواره که در تالار وحدت تهران برگزار شد معرفی و جوایز خود را از معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر ارشاد و نیز رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دریافت کردند. 
براساس نظر نهایی هیات داوران این جشنواره در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط و در بخش معارف و فرهنگ اسلامی، نشان جشنواره به پایگاه جامع اینترنتی استاد شهید مرتضی مطهری از بنیاد شهید مطهری به نشانی motahari. ir تعلق گرفت. همچنین سایت مذهبی، فرهنگی و آموزشی ویژه کودکان با محوریت موضوعات مهدوی dordaneh12. ir در این بخش شایسته تقدیر شد. 
در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پایگاه جامع عاشورا به نشانی ashoora. ir شایسته تقدیر عنوان شد. همچنین در این بخش و موضوع خانواده و سبک زندگی نشان جشنواره به پایگاه اینترنتی سبک زندگی اسلامی به نشانی islamiclife. ir تعلق گرفت و زیبانویسی شبکه اختصاصی کودک تبیان به نشانی zibanevisi. ir شایسته تقدیر شد. 
در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط با موضوع فرهنگ و هنر، نشان جشنواره به پاتوق کتاب موسسه راهبران کتاب فردا به نشانی bookroom. ir تعلق گرفت و سایت صدا و سیمای مرکز گیلان به نشانی guilan. irib. ir شایسته تقدیر شد؛ همچنین در بخش گردشگری، تفریح، ورزش محور تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط، جامعه هتل‌های آنلاین مرکز ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور eghamat24. com شایسته تقدیر اعلام شد و در بخش خدمات الکترونیکی این گروه نیز نشان جشنواره به فروشگاه اینترنتی زنبیل از شرکت بازرگانی و تجارت الکترونیک پارمیر به نشانی zanbil. ir تعلق گرفت و سامانه آموزش الکترونیک آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیشخوان خدمات گس‌تر ایرانیان به نشانی drive. ipishkhan. org شایسته تقدیر اعلام شد. 
هیات داوران این جشنواره در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌های برخط مربوط به علمی، پژوهشی و دانشگاهی، هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانست و در بخش ابزارهای انتشار محتوا، نشان جشنواره را به لنزور از شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا به نشانی lenzor. com اعطا کرد. 
در این بخش تارنمای دلشکسته دات کام به نشانی delshekaste. com شایسته تقدیر شناخته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.