امنیت

فناوری اطلاعات

June 6, 2014
13:36 جمعه، 16ام خردادماه 1393
کد خبر: 62528

محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری‌های مالی به بازار آمد

محصول جدید کسپرسکی با نام Kaspersky Fraud Prevention  به عنوان یک پلتفرم امنیتی برای محافظت از بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدمات و تسهیلات بانکی آنلاین یا آفلاین ارایه می‌دهند عرضه شد.
 
به گزارش روابط عمومی پاد، محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری علاوه بر محافظت از سیستم‌های کامپیوتری سازمان‌های مالی، سیستم‌های مشتریان این سازمان‌ها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
اما مشکل اینجاست که بدافزارهای مالی و حملات سایبری روز به روز سازمان‌یافته‌تر و پیچیده‌تر شده و مقابله با آنها دشوارتر می‌شود. بانک‌ها و پردازشگران اطلاعات مالی برای مقابله با این تهدیدات به‌طور پیوسته راهکارهای امنیتی جدیدی را به‌کار می‌بندند. اما متاسفانه مهاجمان سایبری همواره در حال کشف و توسعه راه‌های جدیدی برای عبور از تمهیدات حفاظتی هستند.
اقدامات امنیتی مرسوم برای محافظت از اطلاعات مالی –از جمله گذرواژه‌های یک‌بار مصرف، توکن‌ها و CVV2 (کدهای اعتباری و امنیتی)- امروزه دیگر برای مقابله با تهدیدات نوین سایبری کارآمد نیستند.
 
از سوی دیگر حملات سایبری در سطوح گوناگون امنیت اطلاعات مالی را تهدید می‌کند. سازمان‌ها و مشتریان آنها به‌وسیله دامنه وسیع و روبه‌رشدی از دستگاه‌های الکترونیکی به سیستم‌های بانکی متصل می‌شوند. مصرف‌کنندگان انواع نرم‌افزارها را روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند که هرکدام ممکن است دچار آسیب‌پذیری بوده و راه نفوذ هکرها به سیستم را هموار سازد. به این ترتیب مهاجمان سایبری ابزارهای الکترونیکی متعددی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.
 
محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری، راهکاری مطمئن برای جلوگیری از وقوع حوادث امنیتی پرهزینه و حفظ سرمایه بانک‌ها و مشتریان است.
 
هزینه ناشی از به‌کار بستن اقدامات امنیتی ضدسرقت با درنظر گرفتن خسارات مالی مستقیم و سایر هزینه‌های مربوط به چنین خساراتی به چند صد میلیون می‌رسد. براساس نظرسنجی شرکت تحقیقاتی B2B International در سال 2013 درباره تهدیدات امنیتی مربوط به مشتریان، 98 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که به‌طور مستمر از خدمات بانکی آنلاین، خدمات خرید اینترنتی و خدمات پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند. همچنین 36 درصد به‌وسیله ابزارهای همراه به انجام تراکنش‌های مالی پرداخته و 59 درصد نیز نسبت به کلاهبرداری‌های بانکی آنلاین نگران هستند.
 
اگر محافظت از سیستم‌های بانکی برای پیش‌گیری از سرقت‌های آنلاین کفایت می‌کرد، امروزه با حجم بالایی از کلاهبرداری‌های اینترنتی روبه‌رو نبودیم. اما بانک‌ها باید نسبت به امنیت سیستم‌های کامپیوتری و ابزارهای الکترونیکی مشتریان نیز حساس باشند. مشتریان نه یک تیم امنیت IT را پشت سر خود می‌بینند و نه سیستم‌های خود را همواره با آخرین وصله‌های امنیتی به‌روز می‌کنند. بسیاری از مشتریان بانکی با نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای ضدویروس روی کامپیوترهای شخصی نیز آشنایی چندانی نداشته و با امنیت ابزارهای همراه برای انجام تراکنش‌های آنلاین بیگانه هستند. به بیان ساده، عده‌ای از مشتریان از مساله «امنیت» چندان سر درنمی‌آورند.
 
مهاجمان سایبری، مشتریان را آسیب پذیر ترین حلقه ی از زنجیره ی امنیت بانکداری آنلاین به‌حساب می‌آورند و درنتیجه سرقت از حساب‌های بانکی مشتریان آسان‌تر از نفوذ به سرویس‌های بانکی آنلاین است. در هر دو صورت بانک‌ها مسئول جبران خسارات مالی هستند و بسیاری از مشتریان بانکی نیز براین باورند که 
بانک آنها در تمام موارد خسارات ناشی از حملات سایبری را جبران می‌کند. اما واقعیت آن است که بانک‌ها همیشه مسئولیت جبران خسارت‌های مشتریان خود را برعهده نمی‌گیرند.
 
محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری از یک سو سازمان‌های مالی را با بهره‌گیری از ابزارها و راهکارهای امنیتی پیشرفته و از سوی دیگر مشتریان را با محافظت پیوسته از ابزارهای الکترونیکی تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر این محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری با تمام نرم‌افزارهای ضدویروس سازگار بوده و منابع سیستم‌های کامپیوتری را اشغال نمی‌کند.
 
محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری، از یک پایگاه داده جامع اطلاعات امنیتی و فناوری‌های امنیتی نوین بهره برده و سیستم امنیتی چند لایه و مستحکمی را برای محافظت از تراکنش‌های بانکی همراه ارائه می‌دهد. فناوری‌های ضدکلاهبرداری کسپرسکی علاوه بر محافظت از پردازش‌های درون‌بانکی، از عملیات بانکی آنلاین کاربران روی سیستم‌عامل‌های گوناگون از جمله ویندوز، مک، IOS و آندروید نیز محافظت می‌کند.
 
سرویس‌های نظارت، ارایه گزارش و آموزش کسپرسکی تصویر جامعی از آخرین تهدیدات سایبری جهان ارائه داده و به متخصصان امنیت کسپرسکی امکان می‌دهد به‌روزترین یافته‌ها و اطلاعات خود را در اختیار تیم‌های امنیت IT بانک‌ها قرار دهند.
 
البته هر بانکی نیازهای خاص خود را دارد. از این رو محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری با یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) عرضه می‌شود. این کیت تمام ابزارهای لازم را دراختیار متخصصان امنیت IT بانک‌ها قرار می‌دهد تا محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری را با توجه به نیازها و نوع سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود تغییر داده و سازگار کنند.
 
محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری راهکاری مطمئن برای جلوگیری از وقوع حوادث امنیتی پرهزینه و حفظ سرمایه بانک‌ها و مشتریان است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، بانک‌ها همیشه خسارات ناشی از حملات سایبری را به مشتریان پرداخت نمی‌کنند. مهم‌تر آنکه در تمام حوادث امنیتی همیشه یک طرف متحمل ضرر و زیان می‌شود. به همین دلیل محصول جدید کسپرسکی برای پیش‌گیری از کلاهبرداری برای محافظت همزمان از هر دو گروه بانک‌ها و مشتریان بانکی طراحی شده است.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.