سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 11, 2014
3:56 چهارشنبه، 21ام خردادماه 1393
کد خبر: 62630

تا سال 2016 نوت‌بوک‌ها تغییر شکل می‌دهند

تا سال 2016 نوت‌بوک‌هایی با ترکیب ظاهری فعلی در بازار به شدت کمیاب خواهند شد.
 
به گفته یک کارشناس بازار، در پی رشد عرضه نمونه‌های هیبریدی و کالاهایی که کاربری راحت‌تری دارند، نوت‌بوک‌ها در بازارهای جهانی کم‌کم محبوبیت خود را از دست‌داده و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده روی تولید محصولاتی با قابلیت کاربردی نوت‌بوک و با شکل و طراحی جدید تمرکز کرده‌اند.
 
وی با اشاره به تغییر جهت سریع شرکت‌هایی نظیر سونی در زمینه تولید نوت‌بوک گفت، در شرایط فعلی با توجه به افزایش محبوبیت تبلت نوت‌بوک‌ها اکثر شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای تولید نمونه‌های ارزان قیمت از این کالا هستند. فعالان بازار نیز با تایید این موضوع گفتند: در حال حاضر بیشترین تقاضا در بازار مربوط به تبلت‌ها و تبلت/نوت‌بوک‌ها است و نوت‌بوک‌ها دیگر مانند سابق محبوب نیستند. محمد فراهانی یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این‌باره می‌گوید: اگرچه روند واردات به بازار کامپیوتر کاهش یافته و همین موضوع سبب شده است تا موجودی در حد چشمگیری کاهش یابد، اما این کاهش موجودی به دلیل این است که تقاضا برای محصولات دیگری نظیر تبلت‌ها بیشتر است و نوت‌بوک‌ها با کاهش سهم محبوبیت در بازار مواجه شده‌اند. زیرا اگر غیر از این بود ، واردکنندگان نوت‌بوک نیز مانند تبلت با هر قیمتی این محصولات را وارد بازار می‌کردند. ‌به گفته فعالان بازار، این احتمال که نوت‌بوک‌ها آینده‌ای نظیر مینی نوت‌بوک‌ها داشته باشند اصلا بعید نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.