اینترنت و شبکه

لبه تکنولوژی

June 14, 2014
14:46 شنبه، 24ام خردادماه 1393
کد خبر: 62664

پیشی‌گرفتن لوازم خانگی و تلفن‌های همراه از رایانه‌ها در ترافیک اینترنتی

bmw_in-car_internet.jpg

محققان مدعی شده‌اند در سالهای آینده، رایانه‌های رومیزی کنترل خود را بر روی اینترنت از دست داده و فریزر، تلویزیون، خودرو و تلفن‌های همراه جای آنها را در جهان آنلاین خواهند گرفت.
 
 
به گفته شرکت شبکه سیسکو، تا سال 2018 ترافیک جهانی اینترنت تقریبا بطور مساوی بین رایانه‌های شخصی و سایر گجتها مانند تبلت، دوربین و حتی لوازم خانگی هوشمند تقسیم خواهد شد.
 
بر اساس این ادعا، ترافیک اینترنتی در پنج سال آینده به دلیل تعداد کاربران اینترنت و دستگاههای بیشتر، نزدیک به سه برابر خواهد شد؛ البته همچنین تغییرات بیشتری در راه است.
 
بر اساس ادعای این شرکت،‌ محصولاتی مانند لامپها، یخچالها، خودروها و حتی لوازم خانگی اکنون از ارتباطات اینترنتی برخوردارند و انتظار می‌رود در حالیکه شرکتهای اپل و گوگل به کار بر روی سیستمهایی با قابلیت کنترل آسان ادامه می‌دهند، این تعداد نیز افزایش یابند.
 
این شرکت در گزارش خود آورده است: ارتباط اینترنتی بین همه چیز در حال شتاب است و تا سال 2018 تقریبا به اندازه همه انسانهای روی زمین ارتباطات بین دستگاهی وجود خواهد داشت.
 
همچنین میزان خودروهای هوشمند مرتبط افزایش چشمگیری یافته و همه سیستمهای ناوبری، تفریحی و حتی نرم‌افزار خودران نیازمند ارتباط اینترنتی خواهند بود.
 
به گفته این شرکت، در کل انتظار می‌رود میزان ترافیک اینترنتی تا یک میلیارد ترابایت افزایش یابد.
 
در طول مدت پیش‌بینی شده پنج ساله، برای اولین بار در تاریخ اینترنت، ترافیک از دستگاههایی به غیر از رایانه‌های خانگی نشات خواهد گرفت. تا سال 2018 تلفنهای همراه و دستگاههای قابل حمل بجز رایانه‌های شخصی بیشترین ترافیک اینترنتی را هدایت خواهند کرد.
 
همچنین بنا بر پیش‌بینی کارشناسان، حجم فایلهای وضوح بسیار بالا (UHD) با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. 11 درصد حجم اینترنت تا سال 2018 توسط ویدیوهای UHD استفاده خواهد شد که در مقایسه، این میزان در سال 2013 یک درصد بوده است.
 
جام جهانی فوتبال نیز که در روز پنج‌شنبه (22 خرداد) آغاز شده، حجم ترافیکی زیادی در اینترنت ایجاد می‌کند که دلیل آن، افزایش استفاده از اینترنت برای مشاهده بازیهاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.