اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 16, 2014
14:13 دوشنبه، 26ام خردادماه 1393
کد خبر: 62693

سایت همسفریاب راه اندازی شد

برای نخستین بار در کشور سایت همسفریاب برای کمک به رفع مشکل ترافیک و کاهش آلودگی هوا با به اشتراک گذاشتن صندلی های خالی خودروها راه اندازی شد.
 
بر اساس این خبر، سایت همسفریاب توسط یک تیم کارآفرین ایرانی جهت رفع مشکلات ناشی از ترافیک شهری و جاده ای و کمک به رفاه حال شهروندان و در راستای کاهش آلودگی هوا راه اندازی شده است.
 
سایت همسفریاب به گونه ای طراحی شده است که سفرهای بین شهری و درون شهری را پشتیبانی می کند، اطلاعات این سایت به گونه ای است که به عنوان مثال کسی که محل سکونتش تهرانپارس است و محل کارش سید خندان، می تواند افرادی را که در طول این مسیر در آن زمان قصد تردد دارند را با خود همسفر کند. در مورد سفرهای بین شهری نیز همچنین می باشد؛ به عنوان مثال شخصی که از اصفهان قصد سفر به تهران را دارد، اشخاصی که از اصفهان و یا حتی شهرهای بین راه مانند نطنز قصد رفتن به تهران و یا حتی شهرهای بین راه مانند قم داشته باشند، را نیز می تواند همسفر کند. 
 
 کاهش ترافیک جاده ای، کاهش تردد ماشین های تک سرنشین،کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، کاهش اصطحلاک وسائل نقلیه، تقسیم شدن هزینه های سفر، تقسیم شدن هزینه های سوخت،  انتخاب همسفر بر اساس علائق، انتخاب راننده بر اساس نظر افراد و مسافران قبلی به راننده، افزایش لذت سفر و تنها نبودن در سفر های طولانی،کاهش خستگی های رانندگی در جاده، ایجاد شبکه اجتماعی قوی و کسب تجربه از همسفران؛ از مزایای استفاده از سایت همسفریاب می باشند.
 
گفتنی است سایت مشابه سایت همسفر یاب هم در اروپا و در سال های گذشته راه اندازی شده که سایت اروپائی نامبرده پس از گذشت 13 سال از راه اندازی، اعلام کرد که با استفاده شهروندان از این سایت توانسته است تاکنون 24 میلیون نفر مسافر را جابه جا کند، 630 هزار تن از انتشار کربن در هوا بکاهد، 90 هزار کیلومتر از ترافیک جاده ای کم و 750 میلیون یورو نیز توسط راننده ها درآمدزایی شده است.
 
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و عضویت به جهت بهره مندی از امکانات این سایت می توانند به آدرس سایت همسفریاب به نشانی www.hamsafaryab.com مراجعه نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.