فناوری اطلاعات

July 1, 2014
8:39 سه شنبه، 10ام تیرماه 1393
کد خبر: 63071

مردم جهان امسال ۳.۷ تریلیون دلار در بازار IT هزینه می‌کنند

شرکت پژوهشی گارتنر در تازه‌ترین پیش‌بینی خود اعلام کرده است جهانیان امسال ۳.۷ تریلیون دلار در بازار محصولات آی تی هزینه خواهند کرد که از این میان، بیش از ۳۲۱ میلیارد دلار صرف خرید نرم‌افزارهای کسب و کار خواهد شد.
 
پیش‌بینی جدید گارتنر حکایت از آن دارد که جهانیان امسال در مجموع ۳.۷ تریلیون دلار در بازار محصولات آی تی هزینه خواهد کرد که اگر این پیش‌بینی تحقق یابد شاهد رشد ۲.۱ درصدی درآمد عرضه‌کنندگان محصولات آی‌تی خواهیم بود. گارتنر پیش از این پیش‌بینی کرده بود هزینه‌کردها در بازار آی‌تی امسال ۳.۲ درصد افزایش یابد. پژوهشگران علت تجدیدنظر در پیش‌بینی خود را عواملی مثل کاهش انتظار رشد برای بازار ابزارها، سیستم‌های پایگاه داده و برخی خدمات آی‌تی دیگر دانسته‌اند.
بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود امسال در سراسر جهان بیش از ۶۸۵ میلیارد دلار در بازار ابزارها و دستگاه‌های آی تی (رایانه، گوشی، تبلت، پرینتر و غیره) هزینه شود که این رقم ۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است. همچنین انتظار می‌رود تا پایان امسال بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار در بازار سیستم‌های پایگاه داده هزینه شود که رقم بیانگر رشد ۰.۴ درصدی هزینه‌کرد جهانیان در این حوزه است. نرم‌افزارهای کسب و کار نیز از دیگر محصولات آی‌تی است که مبلغ قابل توجهی از هزینه‌کرد جهانیان در بازار آی تی را از آن خود خواهد کرد. تحلیل‌گران گارتنر معتقدند تا پایان امسال بیش از ۳۲۱ میلیارد دلار در بازار نرم‌افزارهای کسب و کار هزینه خواهد شد که این رقم ۶.۹ درصد بیشتر از سال گذشته است. هزینه‌کردها در بخش خدمات آی تی نیز با ۳.۸ درصد رشد به ۹۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید. خدمات ارتباطات راه دور (تلکام) نیز بیش از یک تریلیون و ۶۲۴ میلیارد دلار از هزینه‌کردها را جذب خود خواهد کرد که این رقم در مقایسه با پارسال ۰.۷ درصد بیشتر است.
ریچارد گوردون، یکی از معاونین شرکت گارتنر درباره چشم‌انداز بازار آی تی در سال جاری گفته است: فشار قیمت‌ها که ناشی از افزایش رقابت‌ها، عدم تمایز محصولات و افزایش دسترس‌پذیری به راهکارهای جایگزین است باعث شده است چشم‌انداز هزینه‌کردها در بازار آی تی در کوتاه مدت با یک روند کاهشی روبرو شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.