اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 1, 2014
9:34 سه شنبه، 10ام تیرماه 1393
کد خبر: 63092

جام جهانی محبوب‌ترین اتفاق در تاریخ فعالیت فیس‌بوک لقب گرفت

شرکت فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جام جهانی فوتبال 2014 برزیل مردمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین اتفاق در تاریخ فعالیت‌های این شبکه اجتماعی بوده است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شبکه اجتماعی فیس‌بوک بین روزهای 12 تا 29 ژوئن 2014 بیش از یک میلیارد تعامل کاربری را به ثبت رساند که این ارتباطات را 220 میلیون کاربر با یکدیگر برقرار کردند. شرکت فیس‌بوک از انتشار هرگونه مطلب، کامنت و تاییده کاربران در قالب رضایت برای مطالبی که پیرامون جام جهانی منتشر شد به عنوان تعامل یاد کرد.
 
این رکورد یک روز پس از افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 به ثبت رسید و طی آن در روزه 13 ژوئیه برای نخستین بار در تاریخ فعالیت‌های فیس‌بوک این شرکت یک میلیارد تعامل دوسویه بین مشترکان خود را پیرامون یک اتفاق واحد تجربه کرد.
 
جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین مسابقات ورزشی در سراسر جهان محسوب می‌شود و هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد. در این اتفاق تیم‌های فوتبال از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت یک تیم به عنوان برنده برگزیده شود.
 
در سال 2010 میلادی اسپانیا به عنوان تیم برتر جام جهانی فوتبال برگزیده شد و امسال که این مسابقات در کشور برزیل برگزار می‌شود، تیم‌ها با یکدیگر در حال رقابت هستند.
 
گفته می‌شود که هفته گذشته در جریان برگزاری مسابقه فوتبال میان دو تیم برزیل و شیلی در جریان بازی‌های جام جهانی بیش از 31 میلیون کاربر در سراسر جهان 75 میلیون مطلب در مورد این مسابقه منتشر کردند.
پیش از این در تاریخ 12 ژوئن 2014 در روز افتتاحیه این بازی‌ها 58 میلیون کاربر جهانی 140 مطلب روی فیس‌بوک منتشر کردند که این رکورد نیز در نوع خود قابل ملاحظه بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.