اینترنت و شبکه

رگولاتوری

July 2, 2014
4:02 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63111

وزیر خارجه آلمان: اینترنت نیاز به قواعد بین‌المللی دارد

وزیر امور خارجه آلمان در دومین روز برگزاری "همایش جهانی رسانه‌ها" در بن خواستار تنظیم قواعد بین‌المللی برای اینترنت شد. او همچنین نسبت به دسته‌بندی خوب – بد و ساده جلوه دادن مسائل پیچیده سیاسی در اینترنت هشدار داد.
 
 
به نقل از شبکه خبری دویچه وله، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در "همایش جهانی رسانه‌ها" در بن گفت مهم است که اینترنت "آزاد" و "باز" باشد، اما هم‌زمان باید قواعد و موازینی برای آن وجود داشته باشد و در سطح بین‌المللی تثبیت شود.
 
اشتاین مایر گفت که باید روندی را به منظور ایجاد "نظمی قاعده‌مند در عصر دیجیتال" آغاز کرد. او در عین‌حال تاکید کرد که باید به "توازن صحیح" میان آزادی اطلاعات، فضای خصوصی، امنیت داده‌ها و همچنین "کنجکاوی حکومت" دست یافت.
 
وزیر امور خارجه آلمان در نطق خود همچنین از سرعت گزارش‌دهی رسانه‌ها انتقاد کرد. او گفت که رسانه‌ها و سیاست زیر فشار شمار کلیک‌ها قرار گرفته‌اند.
 
اشتاین‌مایر گفت: شمار کلیک‌ها بیش از هر چیز احتیاج به تصاویر زیاد جدید دارد و متاسفانه این ممکن است به ضرر سیاست خارجی تمام شود.
 
به گفته اشتاین مایر، دیپلماسی و تلاش برای رسیدن به توافق شاید منجر به دستیابی به نتیجه بشوند، اما تصویری ایجاد نکنند.
 
اشتاین مایر گفت که تصاویر بی‌پرده و خشنی که اغلب از رویدادهای بحرانی جهان در اینترنت منتشر می‌شوند بر سیاست خارجی تاثیر می‌گذارند و آن را متحول می‌سازند.
 
به گفته وزیر امور خارجه آلمان، اما چه بسا این تصاویر تنها دسته‌بندی "خوب " و "بد" و "واقعیت‌های در رقابت با هم" را القا می‌کنند و قادر به تشریح موقعیت‌های پیچیده نیستند.
 
اشتاین مایر گفت که سیاست خارجی اما باید نسبت به جهانی پیچیده واکنش نشان دهد؛ مذاکرات، کشمکش‌های طاقت‌فرسا و رسیدن به توافقات در آن نقش عمده را ایفا می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: اما اینترنت در مقابل این انتظار را ایجاد می‌کند که "باید دلیل خشونت را از دنیا حذف کرد"، در حالی‌که این ایده عمل نمی‌کند چون رخدادهای بحرانی را بسیار ساده جلوه می‌دهد.
 
به عقیده اشتاین مایر، شیوه ارتباطات در رسانه‌ها شانس بزرگی را نیز در بر دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. به نظر او، تفسیرهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند را چه به لحاظ تعداد چه به لحاظ تنوع در روزنامه‌ها نمی‌توان یافت.
 
همایش جهانی رسانه‌ها" به ابتکار دویچه وله در بن برگزار می‌شود. امسال شعار این همایش که از روز دوشنبه آغاز شده و تا چهارشنبه (۱۱ تیر) ادامه دارد "از اطلاعات تا مشارکت – چالش‌های پیش‌روی رسانه‌ها" است. موضوع اصلی حدود ۴۰ سخنرانی‌ای که در همایش ایراد می‌شوند، شانس‌هایی است که اینترنت عرضه می‌کند و نیز خطرات و سوء‌استفاده‌های احتمالی‌ای که کاربران در جهان دیجیتال با آن روبرو می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.