اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 2, 2014
4:19 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63115

مخابرات: قصد کاهش تعرفه همراه اول را نداریم و منطقی نیست/ اپراتوری که برای مردم شناخته شده است با افزایش تعرفه مشتریانش را از دست نمیدهد!

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از تعریف سبد مکالمه و بسته های تعرفه ای برای منطقی کردن نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه خبر داد و گفت: با این تعرفه ها هم مشترکان هزینه معقولی برای مکالمات می پردازند و هم نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از نرخ مکالمات همراه اول گله داشتند جلب می شود.
 
به گزارش مهر، گرانی نرخ مکالمات تلفن موضوعی است که از یکسال پیش و با روی کار آمدن دولت یازدهم بارها ازسوی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، در اولین اقدام خود در مردادماه سال گذشته جلوی اجرای مصوبه ای برای افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه را گرفت.
 
محمود واعظی اگرچه بارها بر عادلانه شدن نرخ مکالمات تاکید کرد اما اسفندماه سال 92 به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوبه ای را امضا کرد که براساس آن به مخابرات اجازه داده شد تا نرخ مکالمات موبایل را افزایش ، هزینه جابجایی را حذف و نرخ مکالمات تلفن ثابت را نیز با حذف کد بین شهری محاسبه کند.
 
با گذشت نزدیک به 3 ماه از اجرای این مصوبه، باردیگر وزیر ارتباطات از نرخ هایی که خود آن را مصوب کرده بود و حدود 20 درصد افزایش قبوض مشترکان را به همراه داشت گلایه کرد و از اپراتور همراه اول خواست نرخ ها را کاهش دهد.
 
نظر وزیر ارتباطات را جلب می کنیم
 
داوود زارعیان- سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر، تاکید کرد که مخابرات در حوزه تلفن همراه قصد کاهش تعرفه های مصوب را ندارد اما با تعریف بسته های تعرفه ای و سبد مکالمات، نظر وزیر ارتباطات را در مورد کاهش تعرفه جلب می کند.
 
وی با بیان اینکه با تعریف چند سبد مکالمه، قصد داریم هزینه معقول و منطقی برای مشترکانمان تعریف کنیم ادامه داد: این بسته های تعرفه ای به نفع مشترکانی خواهد بود که مکالمات بیشتری دارند؛ برای مثال ممکن است سبد مکالمات شامل مکالمات نامحدود درون شبکه ای و GPRS نامحدود و پیامک محدود باشد که مشترک با فعالسازی این طرح، یک مبلغ مشخصی پرداخت خواهد کرد که از نظر اقتصادی به نفعش خواهد بود.
 
زارعیان با تاکید براینکه تعرفه مکالمات همراه اول منطقی و مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است تصریح کرد: کاهش تعرفه کار منطقی نیست و اپراتورهایی تعرفه های خود را کاهش می دهند که می خواهند در مقابل رقیب دوام بیاورند.
 
راهکارهای مخابرات برای کاهش نرخ مکالمات
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران از تعریف 8 سبد تعرفه ای برای تلفن همراه و ثابت به عنوان راهکاری برای تامین نظر وزیر خبر داد و گفت: این سبد مکالمات، به عنوان طرح های تشویقی در مرحله کارشناسی قرار دارد و بزودی به مشترکان ارائه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه به طور قطع نظر شخص وزیر ارتباطات، کاهش تعرفه مطلق نبوده است افزود: موضوع این است که مشترکان بتوانند هزینه معقول و منطقی بپردازند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: اپراتوری که برای مردم شناخته شده است و اطمینان مشترکانش را به دست آورده با افزایش تعرفه مشتریان خود را از دست نمی دهد.
 
زارعیان از طرح باندلینگ تلفن ثابت و اینترنت ADSL نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به زودی خریداران تلفن ثابت می توانند با خرید اینترنت ADSL مخابرات، از پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت خود نیز بهره مند شوند.
 
رایتل و ایرانسل به دنبال جلب نظر وزیر
 
به گزارش مهر، درپی تذکر شفاهی وزیر ارتباطات به اپراتور همراه اول برای کاهش نرخ مکالمات، دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیز درصدد جلب نظر محمود واعظی برآمدند و نرخ مکالمات خود را کاهش دادند.
 
با تغییر نرخ های ایرانسل، تمامی مشترکین قدیمی سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور و مشترکینی که تا 31 شهریور به جمع مشترکین دائمی بپیوندند، از اول تیرماه، برای تمامی تماس های داخل و خارج شبکه خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت، دقیقه‌ای 499 ریال برحسب تعرفه پایه ثانیه‌ای می پردازند.
 
تعرفه تماس خارج شبکه سیم کارت های دائمی ایرانسل پیش از این 625 ریال بوده که با اعمال تعرفه جدید به 499 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه کاهش پیدا کرد که این تعرفه از نرخ تماس بین خطوط تلفن ثابت و همراه نیز ارزان‌تر خواهد بود.
 
همچنین در تعرفه جدید مکالمات با سیم کارت رایتل تماس داخل شبکه 10 درصد و تماس خارج شبکه حداکثر 5 درصد از اول تیرماه کاهش یافت.
 
براین اساس برای مشترکان دایمی رایتل تعرفه مکالمه درون شبکه‌ از 555 ریال به 499 ریال کاهش یافته و مکالمه برون شبکه 625 ریال ثابت ماند؛ برای مشترکان اعتباری این اپراتور نیز مکالمه درون شبکه از دقیقه‌ای 695 ریال به 620 ریال و مکالمه برون شبکه از 895 ریال به 852 ریال کاهش یافت؛ استفاده مشترکین رایتل از سرویس اینترنت تنها در مناطق رومینگ ملی، با تعرفه آزاد و با قیمت 0.35 ریال به ازای هر کیلوبایت امکان پذیر شد که پیش از این تعرفه اینترنت رایتل  0.5 ریال به ازای هر کیلوبایت بود و با تعرفه جدید 30 درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.