تجارت الکترونیک

فناوری

August 8, 2014
1:53 جمعه، 17ام مردادماه 1393
کد خبر: 63633

پرداخت کرایه اتوبوس در لندن با موبایل ممکن شد

تسنیم: شهرنشینان لندنی امکان پرداخت‌های خرد از طریق کیف پول الکترونیکی را برای سیستم اتوبوسرانی این کشور پیدا کردند.
 
 
اپراتور موبایلی EE لندن ماه پیش اعلام کرد که مشترکان این اپراتور به‌زودی می‏توانند از پرداخت موبایلی برای سفرهای روی زمین و زیرزمین (مترو) استفاده کنند. اکنون این اپراتور امکان پرداخت از طریق موبایل با کمک تراشه NFC را محقق کرده و کلیه مشترکان آن می‏توانند با چسباندن تگ اِن‏اِف‏سی روی گوشی خود، تمامی پرداخت‌های درون شهری با اتوبوس را از کیف پول الکترونیکی خود بپردازند. این سرویس هم‏اکنون در اختیار کاربرانی است که دارای گوشی هوشمند اندرویدی هستند. تگ رادیویی این تکنولوژی امکان پرداخت از طریق موبایل به شکل غیر تماسی را ممکن می‏سازد و کاربران با نصب آن روی گوشی و نرم‏افزاری خاص می‏توانند هنگام استفاده از خدمات شهری این کشور البته فقط اتوبوسرانی، تگ رادیویی را به ریسیور نزدیک کنند و عملیات پرداخت را انجام دهند. این روش پرداخت سریع و ساده، راهکاری جذاب برای پرداخت‌های خرد به حساب می‏آید و امکان به‌کارگیری آن در تمامی زمینه‏ها فراهم است. مزیت اصلی بسترهای NFC این است که نیازی به حمل پول به شکل نقد نیست و کاربران به راحتی می‏توانند پرداخت‌های یکباره و خرد را از طریق حساب متصل به موبایل که همان کیف پول الکترونیکی آنها است، انجام دهند. این اپراتور اظهار کرده که امیدواریم به‌زودی شاهد توسعه خدمات این نسل در تمامی کشور و در همه ابعاد حمل و نقل برون و درون زمینی باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.