اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
11:17 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63848

همراه اول کی تری‌جی عرضه میکند؟

مدتی است مسوولان اپراتور اول و وزارت ارتباطات در حال مذاکره هستند تا درصورت رسیدن به توافق از ابتدای شهریورماه امسال همراه اول هم به ارائه نسل سه و چهار بپردازد.

 
پایان مردادماه دوره انحصار رایتل برای ارائه خدمات نسل سه به پایان می‌رسد و به گفته وزیر ارتباطات تلاش بر آن است که پس از طی شدن این دوران کشور حتی بدون وقفه‌ای یک روزه از تکنولوژیهای بالاتر بهره‌مند شود.
 
در این میان وزارت ارتباطات از چندی پیش با اعلام شروط متعددی اینگونه اعلام کرد که با حصول این شرایط اپراتورهای اول و دوم کشور که در حال حاضر به ارائه خدمات نسل دو می پردازند می توانند به نسلهای بالاتر ورود کنند.
 
پس از اعلام این شرایط اپراتور دوم موفق به کسب مجوز ارائه این خدمات شد و قرار بر آن شد پس از انجام آزمایشهای مقدماتی و در صورت اجرای موفق انها ایرانسل از ابتدای شهریورماه به ارائه 3G بپردازد.
 
اما در آن دوره بنا به دلایلی که عدم پیگیری جدی از سوی اپراتور اول مطرح شده بود اینگونه عنوان شد که همراه اول مادامیکه که جلسات کارشناسی با وزارت ارتباطات را پشت سر نگذاشته و به تفاهم‌های لازم نرسیده باشد مجوز ورود به نسل‌های بالاتر را نخواهد داشت. حال مدتی است جلسات این اپراتور هم با جدیت پیگیری می‌شود و به نظر می‌رسد دو مجموعه وزارتخانه و مخابرات برای رسیدن به توافق علاقمندی بیشتری نشان داده‌اند تا جایی که طرفین هر دو این احتمال را داده‌اند که ارائه خدمات ایرانسل و همراه اول همزمان شود.
 
اما در ارتباط با این که تعرفه‌های دسترسی و شیوه اتصال به 3G برای مشترکان همراه اول چگونه خواهد بود مدیرعامل این شرکت توضیحاتی ارائه کرده است.
 
وحید صدوقی در گفت‌وگویی با ایسنا در این باره اعلام کرد: در صورت دریافت مجوزهای لازم، کاربران برای استفاده از خدمات نسل سه نیازی به تغییر سیم کارت ندارند اما دسترسی مشترکان به شبکه 3G به مرور زمان صورت خواهد گرفت و مشترکین در شبکه نسل سه برای دریافت سرویس به مرور تعریف خواهند شد.
 
وی در ادامه درباره نسل چهار هم اظهار کرد: با این وجود مشترکان برای ورود به نسل چهار نیاز به سیم کارتی مجزا خواهند داشت.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به سوال ایسنا که درصورت کسب مجوزها آیا این شرکت از ابتدای شهریور ماه امکان ارائه خدمات نسل سه و چهار را خواهد داشت، عنوان کرد: برای اینکه شبکه‌ای که نسل دو ارائه می کرده وارد نسل‌های سه و چهار شود باید اقدامات مختلفی صورت بگیرد. بر همین اساس ما در گام اول به ارائه نسل سه خواهیم پرداخت.
 
صدوقی در عین حال خاطرنشان کرد: البته تجهیزات نسل چهار نیز مهیا شده و این تجهیزات در تهران موجود است و در شهرستانها نیز توزیع شده و برای ارائه خدمات نسل چهار برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
 
اما مدیرعامل همراه اول در پاسخ به سوالی که درباره تعرفه‌های استفاده از این خدمات مطرح شده بود توضیح داد: قطعا تعرفه های ما برای استفاده از اینترنت نسلهای سه و چهار متفاوت با تعرفه های فعلی خواهد بود. بنا بر برنامه ریزیهای صورت گرفته هزینه‌های کمتری برای استفاده از اینترنت نسل سه در نظر گرفته خواهد شد و علاوه بر آن بسته های مختلفی نیز ارائه می شود و به این ترتیب مشترکان می توانند با تعرفه‌های پائین‌تر از خدمات نسلهای بالاتر که کیفیت بهتری دارند بهره مند شوند.
 
در همین راستا وزیر ارتباطات تاکید کرده است: تعرفه استفاده از تلفن در نسل‌های مختلف یکسان خواهد بود و برای ارائه اینترنت نسل 3 هم اپراتورها ملزم هستند از تعرفه‌هایی که پیش از این برای رایتل تدوین شده بود استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.