اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 20, 2014
6:08 چهارشنبه، 29ام مردادماه 1393
کد خبر: 63883

خدمات ابری عمومی در خاورمیانه رونق می‌یابد

اگرچه نرم‌افزارهای پردازش ابری اختصاصی محبوب‌ترین نوع این ابزارها در خاورمیانه محسوب می‌شوند، اما بازار خدمات ابری عمومی در منطقه رو به گسترش است و بازار این قبیل نرم‌افزار شرایط تکامل خود را با سرعت بیشتر طی می‌کند.
 
به گزارش وبسایت Itp، ساوراب ورما(Saurabh Verma) مدیر برنامه‌ریزی IT در شعبه خاورمیانه و آفریقای مرکز تحقیقاتی IDC در این خصوص توضیح داد که سازمان‌های خاورمیانه به دنبال افزایش نگرانی‌های امنیتی نگاه مثبت‌تری به زیرساخت‌های ابری اختصاصی دارند.
با این وجود او گفت که شرکت‌های چندملیتی عرضه کننده خدمات ابری عمومی فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌اند و سرویس‌هایی که این مراکز ارائه می‌دهند عمومیت بیشتری پیدا کرده‌اند.
ورما افزود، در حالی که نرم‌افزارهای ابری عمومی در خاورمیانه پذیرفته شده‌اند، این امر باعث خواهد شد سازمان‌ها تمایل بیشتری برای استفاده از ابزارهای ابری چندگانه داشته باشند و البته در شرایطی که ابزارهای ابری چندگانه در نخستین مراحل تولید به‌سر می‌برند، با این وجود از جانب سازمان‌های منطقه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.
او گفت: «توانایی استفاده از مزایای خدمات ابری عمومی و اختصاصی باعث خواهد شد تا نرم‌افزارهای ابری چندگانه محبوبیت بیشتری بین سازمان‌ها پیدا کنند».
وی همچنین توضیح داد: «از دیگر مزایای این قبیل نرم‌افزارها می‌توان به کاهش هزینه‌های سازمانی، چابکی و انعطاف بیشتر در فعالیت‌های سازمانی اشاره کرد».
ورما به این مسئله اشاره کرد که برای مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی از چنین ساختاری بهره‌مند شوند، می‌تواند به فروشگاه‌های زیرمجموعه خود خدمات فصلی را به صورت متفاوت ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.