تلفن همراه

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 29, 2014
0:46 جمعه، 7ام شهریورماه 1393
کد خبر: 63998

اندروید L در ماه اکتبر منتشر می‌شود؟

ممکن است نخستین اسمارت فون اندروید وان در هفته آینده آماده فروش در هند شود. اگرچه این خبر خوبی است، اما شاید مهم‌ترین نکته ای که در گزارش جدید دیده می‌شود، ارائه اندروید L برای این اسمارت فون ها در ماه اکتبر است. چنین تاریخی بدین معنی خواهد بود که دیگر اسمارت فون های اندرویدی نیز با فاصله نه چندان زیادی می‌توانند در انتظار دریافت اندروید L باشند.
 
هنگامی که بحث اندروید وان به میان می‌آید، اخبار مربوط به آن را سخت می‌توان در رسانه‌ها پیدا کرد، چون گوگل تمایلی به طرح جزئیات آن ندارد. این پروژه در ماه ژوئن و طی کنفرانس Google I/O معرفی شد و حالا خبر رسیده که زودتر از انتظار ما این پروژه به مرحله تجاری وارد خواهد شد. 
 
 
اگر گزارش امروز اکونومیک تایمز صحیح باشد، باید در هفته آینده شاهد رونمایی و آغاز فروش نخستین محصول حاصل از پروژه اندروید وان باشیم. گفته شده این اسمارت فون که هفته آینده در هند آماده فروش می‌شود، دارای قابلیت دریافت دو سیم کارت، دوربین عقب 5 مگاپیکسل و یک باتری 1700 میلی آمپر ساعتی است. بقیه ویژگی‌ها نیز احتمالا شامل یک گیگابایت رم، پردازنده ای چهارهسته ای، اسلات کارت میکرو اس دی و اندروید 4.4 کیت کت می‌باشد.
 
Micomax ، Karbonn و Spice کارخانه‌های هندی شریک گوگل در پروژه تولید اسمارت فون های اندروید وان هستند و هنوز مشخص نیست که کدام یک از آن‌ها نخستین اسمارت فون وان را به فروش می‌رساند.
 
اکونومیک تایمز در ادامه گزارش خود به قیمت 115 تا 165 دلاری چنین اسمارت فون هایی اشاره داشته که به نوبه خود تجربیات محصولات میان رده تا بالارده را به کاربر فراهم می‌کنند.
 
یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این گزارش به زمان معرفی اندروید L برای اندروید وان ها باز می‌گردد. زمان گفته شده برای این انتشار ماه اکتبر است؛ پس شاید بتوان با فاصله ای حداکثر یک ماهه انتظار ارائه آن برای دیگر اسمارت فون های بازار را نیز کشید. بدین ترتیب نگرانی‌ها برای انتشار دیرهنگام اندروید L برای اسمارت فون های غیر از پروژه نکسوس و وان (و سیلور؟) تا حد زیادی از بین می‌رود.
 
طبق اعلام قبلی، گوگل میلیون‌ها دلار را بر روی دستگاه‌های اندروید وان سرمایه گذاری خواهد کرد. نتایج چنین سرمایه گذاری تا همین پایان امسال مشخص خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.