اپراتورها

تلفن همراه

September 10, 2014
19:47 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64250

انعقاد موافقت‌نامه مهم بین MTN و IHS به منظور برون‌سپاری دکل‌های شبکه تلفن همراه در نیجریه

شرکت MTN در راستای تلاش‌ مستمر خود به منظور ارتقای سطح خدمات به مشتریان خود در نیجریه اقدام به انعقاد موافقت‌نامه اصولی با شرکت هلدینگ IHS کرده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، موضوع این موافقت‌نامه انتقال کسب‌و‌کار دکل‌ها به طرف مقابل است که براساس آن تعداد ۹ هزار و ۱۵۱ دکل شبکه مخابراتی مستقر در نیجریه در اختیار شرکت هلدینگ IHS قرار می‌گیرد.
 
بر اساس پیش‌بینی‌ها، موافقت‌نامه مزبور هزینه‌های عملیاتی MTN نیجریه را کاهش خواهد داد، موجبات تقویت کارایی شبکه را فراهم خواهد کرد و همچنین ظرفیت داده و صوت MTN را افزایش خواهد داد.
طبق این موافقت‌نامه، تعداد ۹ هزار و ۱۵۱ دکل به شرکت جدید منتقل خواهد شد که مالکیت آن به صورت مشاع در در اختیار MTN و IHS خواهد بود. همچنین کنترل عملیاتی کسب‌وکار اصلی کاملا برعهده IHS و امور بازاریابی مستقل خدمات اشتراک زیرساخت با سایر اپراتورهای تلفن همراه و تأمین‌کننده‌های خدمات اینترنتی در نیجریه برعهده شرکت جدیدالتاسیس خواهد بود و اقدامات نهایی این موافقت‌نامه در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ انجام خواهد شد.
سیفیسو دابنگوا، رییس و مدیرعامل گروه MTN در این خصوص گفت: بسیار خوشحالیم که سند انتقال دیگری را در بزرگترین بازار آفریقایی خود، با IHS منعقد کرده‌ایم. دانش غنی و تجربه عالی IHS در این بخش علاوه بر کمک به ایجاد کارایی و بیشتر کردن زمان فعالیت شبکه‌مان، این امکان را برای ما فراهم می‌آورد تا بر بالا بردن هرچه بیشتر سطوح خدماتمان تمرکز کنیم، تجربه مشتریان را بهبود بخشیم و اطمینان یابیم که به عنوان برترین اپراتور در نیجریه باقی خواهیم ماند.
این موافقت‌نامه نهمین مورد از مبادلات IHS با موضوع دکل بوده و پنجمین مورد از مبادلات این شرکت با گروه MTN است که متعاقب قراردادهای منعقده با ساحل عاج، کامرون، روآندا و زامبیا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، تنظیم شده است. با قطعی شدن این موافقت‌نامه، تعداد دکل‌های تحت کنترل و مدیریت IHS به بیش از از ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید
مایکل ایکپوکی، مدیرعامل MTN نیجریه نیز در رابطه با این موافقت‌نامه می‌گوید: جداسازی کسب‌وکار دکل‌های شبکه تلفن همراه MTN نیجریه و راه‌اندازی کسب‌وکار اساسی دکل‌ها به دست IHS، بیانگر راهبرد ما مبنی بر بهینه‌سازی کیفیت شبکه و دارایی‌های فناوری است که در راستای ارزش‌آفرینی و تقویت نوآوری به منظور تامین نیازهای مشتریان در زمان حال و آینده است. در واقع، روندها و حقایق موجود در صنعت ما نشانگر افزایش اهمیت کارآمدی هزینه‌ها و بهینه‌سازی دارایی‌ها در کمک به اتخاذ تصمیم‌های کاری برای ماندن در عرصه رقابت است. بنابراین، همچنان با آغوش باز پذیرای راهبرد‌هایی خواهیم بود که باعث بهبود خدمات به مشتریان می‌شود و بدون به خطر انداختن رویه برتر، تداوم کسب‌وکار در بلندمدت را نیز تضمین می‌کند.
بر اساس این موافقت‌نامه شرکت جدیدالتاسیس متعهد است در طول چهار سال مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را برای ارتقای دکل‌ها و طراحی برنامه نگهداری به منظور بهبود کیفیت خدمات و بالا بردن تجربه مشتریان در شبکه MTN نیجریه به صورت مازاد سرمایه‌گذاری کند. علاوه بر آن، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری نیز در مرکز اصلی عملیات شبکه IHS در نیجریه انجام خواهد شد که هدف از آن‌ها بهینه‌سازی عملیات‌ و بیشتر کردن زمان فعالیت شبکه پیشرو IHS به بیش از ۹۹ درصد است.
همچنین، به منظور کاهش مصرف سوخت دیزلی نیز سرمایه‌گذاری‌هایی با به‌کارگیری ژنراتورهای پیشرفته، باتری‌ها و سایر انرژی‌های جایگزین انجام خواهد شد. شرکت IHS پیش‌بینی کرده است که با این اقدام در نیجریه تعداد قابل توجهی فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فنی و مهندسی به ‌وجود خواهد آمد.
عصام درویش، مدیرعامل هلدینگ IHS نیز در این خصوص می‌گوید: این موافقت‌نامه، موافقت‌نامه مهم و انقلابی برای IHS محسوب می‌شود که حجم فعالیت تجاری‌مان را دو برابر می‌کند و همچنین جایگاه ما را به عنوان شرکت برتر فعال در زیرساخت تلفن همراه در آفریقا تثبیت می کند. انعقاد چنین موافقت‌نامه‌ای با شرکت MTN که بیش از ۱۰ سال شریک کاری ما بوده و رابطه بسیار خوبی با آن داریم باعث افتخار ماست و اطمینان داریم که مشتریان و مدیران MTN در آینده‌ای نزدیک از منافع تمرکز IHS بر کیفیت خدمات، مدیریت مبتکرانه دکل‎ها و رویکرد انرژی پایدار بهره‌مند خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.