تلفن همراه

گوشی

September 10, 2014
20:17 چهارشنبه، 19ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64263

نگاهی به حریفان iPhone 6 Plus

همزمان با معرفی آیفون 6، مدل بزرگ‌تر این گوشی با نام آیفون 6 پلاس نیز معرفی گشت. آیفون 6 پلاس، اولین گوشی غول‌آسا و یا به‌اصطلاح فبلت کمپانی اپل است. بازارها فبلت‌ها بسیار داغ است و رقبای سرسختی در این بازار وجود دارند. با هم نگاهی به برترین حریفان آیفون 6 پلاس می‌اندازیم.
 
پیش از هر چیز لازم است که واژه‌ی فبلت را تعریف کنیم. فبلت به‌اصطلاح به گوشی‌هایی گفته می‌شود که ابعادی مشابه به تبلت‌ها دارند و از دو واژه‌ی Phone و Tablet گرفته شده است. اولین بار این اصطلاح توسط سامسونگ و برای گوشی گلکسی نوت و به دلیل صفحه‌نمایش بسیار بزرگ آن گفته شد. حال نگاهی به برترین فبلت‌های موجود در بازار و رقبای اصلی Apple iPhone 6 Plus می‌اندازیم.
 
1. سامسونگ گلکسی نوت 4
کمتر از یک هفته پیش، سامسونگ از چهارمین عضو خانواده‌ی نوت یعنی نوت4 پرده‌برداری نمود. خانواده‌ی گوشی‌های گلکسی نوت، همواره به عنوان برترین فبلت‌های بازار شناخته شده‌اند و نوت 4 نیز از این قاعده مستثنا نیست. صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با دقت QHD، پردازنده‌ی بسیار قدرتمند، دوربین عالی و قلم هوشمند دیجیتالی با کاربردهای فراوان، تنها بخشی از مزایای این ابر گوشی عظیم‌الجثه محسوب می‌گردند. نوت 4 بدون شک برترین رقیب آیفون 6 پلاس محسوب می‌گردد.
Samsung Galaxy Note 4
 
 
 
2. LG G3
پرچم‌دار حال حاضر کمپانی LG یعنی G3 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است و صفحه‌ای هم اندازه با آیفون 6 پلاس دارد. از مزایای G3 می‌توان به قاب بسیار باریک دور صفحه‌نمایش، دوربین عالی با فوکوس لیزری و دقت QHD اشاره نمود. G3 مسلما رقیبی سرسخت برای آیفون 6 پلاس خواهد بود.
LG G3
 
 
3. هواوی اسند میت7
چینی‌ها نیز در این نبرد دست خالی نیستند! هفته‌ی گذشته و در نمایشگاه IFA 2014، کمپانی موفق و محبوب هواوی، پرچم‌دار جدید گوشی‌های خود را با نام اسند میت7 معرفی نمود. بدنه‌ای تماما فلزی، باتری قدرتمند با ظرفیت 4100 میلی‌آمپر ساعت، حسگر اثرانگشت و صفحه‌نمایش 6 اینچی، اسند میت7 را به یکی از برترین گوشی‌های عظیم‌الجثه ساخته شده تا به این تاریخ تبدیل نموده است.
Huawei Ascend Mate7
 
 
 
4. نوکیا لومیا 1520
از اندروید که خارج شویم، بد نیست تا نگاهی هم به نماینده‌ی سیستم‌عامل ویندوز فون بیندازیم. نوکیا لومیا 1520 برترین فبلت مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون است که البته یک سالی از عمر آن می‌گذرد ولی هنوز هم به لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 6 اینچی بسیار با کیفیت، دوربین بی‌نظیر و بهینه‌سازی‌های سیستم‌عامل ویندوز فون، یک رقیب جدی برای آیفون 6 پلاس محسوب می‌شود.
Nokia Lumia 1520
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.