اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

September 17, 2014
13:02 چهارشنبه، 26ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64407

گوگل به دنبال حل و فصل شکایات در خصوص خرید اپلیکیشن توسط والدین است

گوگل به دنبال حل و فصل  شکایتی مبنی بر صدور قبض غیر قانونی برای والدین  به خاطر استفاده غیر مجاز از حساب های داخل برنامه است.
 
گوگل موافقت کرد که شکایت به کمیسیون تجارت فدرال  برای صدور قبض  ناعادلانه  به مبلغ میلیون ها دلار برای مصرف کنندگان برای استفاده غیر مجاز کودکان از برنامه های دانلودی از گوگل پلی برای استفاده بر روی دستگاه های اندرویدیشان  را  حل و فصل کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بند های این حل و فصل ، گوگل  ملزم به بازپرداخت کامل  در حدود 19 میلیون دلار به مصرف کنندگانی که به خاطر خرید های کودکان بدون مجوز  صاحب اکانت متحمل هزینه شده بودند، شد. گوگل همچنین موافقت کرد که شیوه های صدور قبض خود را تغییر دهد تا رضایت آگاهانه از مصرف کنندگان را قبل از دریافت هزینه برای  موارد  فروخته شده در برنامه های موبایل کسب کند.
 
شکایت کمیسیون علیه گوگل  این است که از سال  2011 گوگل  قانون ممنوعیت FTC را در شیوه های غیر عادلانه تجاری برای صدور قبض برای مصرف کنندگان برای هزینه های ایجاد شده توسط کودکان در برنامه بازار گوگل پلی نقض کرده است.  بر طبق این شکایت بسیاری از مصرف کنندگان هزینه های غیر مجاز صدها دلاری را گزارش داده اند .
 
ادیت رامیرز زن دارای کرسی در FTC، گفت برای میلیونها خانواده آمریکایی، تلفن های هوشمند و تبلت ها بخشی از زندگی روزمره هستند. هر چه بیشتر آمریکاییان به استفاده از فناوری موبایل رو می آورند این امر حیاتی تر میشود که شرکتها به حفاظت های زمان تست برای مشتری ها یاداوری شوند. از جمله اینکه مصرف کنندگان نباید برای خرید هایی که مجوز نداده اند متحمل هزینه ای شوند.
این سومین بار است که این کمیسیون هزینه های مربوط به استفاده بی مجوز کودکان از برنامه ها را مورد توجه قرار داده است.در ماه ژانویه، این کمیسیون شکایتی را از اپل اعمال داشت و آن شرکت را مجبور به باز پرداخت مبالغی کرد که بر استفاده کودکان بدون مجوز اعمال شده بود.که مبلغی بالغ بر 32.5 میلیون دلار توسط اپل پرداخت شد.و همچینین در ماه جولای این کمیسیون شکایتی بر علیه آمازون در دادگاه فدرال مطرح کرد که به طور مشابه به دنبال بازپرداخت مشتریان و لزوم رضایت آگاهانه در هزینه های داخل برنامه بود.
 بر طبق این شکایت هنگامی که گوگل  برای اولین بار هزینه های درون برنامه را در  سال 2011 اعلام  کرد گوگل دریافت هزینه برای این گونه سرویس ها را بدون هر گونه نیاز به رمز عبور یا روشی دیگر برای دریافت مجوز از صاحب حساب انجام داده است. کودکان میتوانند در طی استتفاده از برنامه به صورت ساده با کلیک کردن بر روی جعبه های بازشو درون برنامه دچار هزینه های داخل برنامه شده باشند .
بر اساس این شکایت در اواسط  تا اواخر 2012 ، گوگل شروع به استفاده از جعبه بازشو درون برنامه برای درخواست رمز عبور قبل از اعمال هزینه های درون برنامه کرده است. با این حال ، این جعبه باز شو ، محتوی هیچ گونه اطلاعات درباره هزینه نبوده است. گوگل همچنین به مصرف کنندگان اطلاع نداده است که  زمانی که رمز عبور را وارد میکنند پنجره ای باز میشود که تا 30 دقیقه نیاز به ورود مجدد رمز عبور ندارد که باعث میشود کودکان هزینه های نامحدودی را روی دست والدین خود بگذارند.
 
بر طبق این دادخواست در طی این مدت ، هزاران مشتری از گوگل بابت اینکه کودکان هزینه های بدون مجوز زیادی را در برنامه های این شرکت بر دوش آنها میگذارند شکایت کرده اند، برخی والدین متذکر شدند که کودکانشان بدون اطلاع آنها صدها دلار در هزینه های داخل برنامه ها خرج کرده اند. برخی دیگر گفته اند که کودکان موارد مجازی داخل بازی را با پول واقعی خریداری کرده اند و مطلع نبوده اند که باعث دریافت قبض توسط والدین خود میشوند.
 
بر طبق این شکایت. کارکنان گوگل در تشریح هزینه های بدون مجوز کودکان به عنوان یک منبع برای درخواست باز پرداخت این را تقلب دوستانه و تقلب خانوادگی مینامند. این شکایت همچنین مدعی است که تلاش گوگل بر این بوده که خریداران را برای باز پرداخت به توسعه دهندگان برنامه ها رجوع دهد.
حل و فصل این منازعه نیازمند این است که گوگل باز پرداخت تمام هزینه های بدون مجوز درون بازی را انجام دهد و روش های صدور قبض را تغییر دهد تا رضایت مصرف کنندگان را قبل از اعمال هزینه برای آنها دریافت نماید . اگر این شرکت رضایت مصرف کنندگان را برای هزینه های بعدی کسب کند، مشتری باید گزینه ای را برای برداشتن رضایت خود در هر زمان داشته باشد.
 
حل و فصل این منازعه نیازمند این است که گوگل با کلیه مصرف کنندگان که متحمل هزینه های درون برنامه شده اند تماس حاصل نماید و آنها را از فرایند بازپرداخت برای هزینه های بدون مجوز توسط کودکان در مدت 15 روز از نهایی شدن قبض سفارش آگاه سازد . گوگل باید این بازپرداخت را فورا پس از درخواست صاحب حساب انجام دهد. گوگل باید  در حدود 19 میلیون دلار در مدت 12 ماه از  نهایی شدن حل و فصل این منازعه به مشتریان بپردازد. این شرکت باید  حواله ای را به این کمیسیون برای راه حل های اضافی برای مصرف کنندگان یا بازگشت به خزانه ایالات متحده بدهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.