لبه تکنولوژی

September 18, 2014
21:34 پنجشنبه، 27ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64425

تصاویر ماشین هوشمند نیسان که خودش را می شوید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زمان کافی برای رفتن به کارواش یا شست و شوی ماشین ندارند، محصول جدید نیسان می تواند برای شما مفید باشد.

کمپانی نیسان در حال آزمایشات نهایی بر روی خودرویی است که بدنه آن هیچ گونه آلودگی یا کثیفی را به خود نمی گیرد و صاحبان خودرو دیگر نیازی به کارواش یا شستشوی ماشین ندارند.

مقامات کمپانی نیسان اعلام کرده اند که این خودرو مراحل نهایی خود را طی می کند و به همین دلیل ترجیح می دهیم تا پایان ساخت این خودرو و رونمایی از آن به تشریح ساخت یا از زمان عرضه آن سخنی گفته نشود.

این فناوری و تکنولوژی جدید بر خودرو مدل  Nissan Note آزمایش خواهد داشت.

نیسان نوت با طراحی آئرودینامیک، پنجره های جلویی مشبک، سقف شیب دار توانسته نوآوری قابل توجهی را در عرضه محصولات نیسان به وجود آورد.

مقامات نیسان اعلام کرده اند که این تکنولوژی جدید در حال حاضر تنها بر یک مدل این خودرو آزمایش خواهد شد نه تمامی مدل های نیسان.

(دفع کردن تمامی آلودگی ها و گل و لای)

ویدئو و تصاویر منتشر شده حکایت از موفقیت این پروژه در مراحل اولیه دارد. در تصویر زیر، یکی دیگر از محصولات خودروسازی نیسان در همان شرایط را می بینید که گل و لای را به خود جذب کرده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این خودرو زمانی که مانند همیشه و به سبک معمولی ساخته می شد (تصویر سمت راست) گل و لای را بر سطح خود جذب و آنها را نشان می دهد اما محصول جدید نیسان (تصویر سمت چپ) نه تنها هیچ گونه آلودگی را به خود جذب نمی کند بلکه همیشه تمیز و عاری از هر گونه آلودگی به نظر می رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.