اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

September 26, 2014
21:21 جمعه، 4ام مهرماه 1393
کد خبر: 64605

صدوقی از آزمایش 3G در 23 شهر خبر داد: امیدواریم هفته آینده مجوز رسمی 3G بگیریم

مدیر عامل همراه اول گفت: امیدواریم هفته آینده مجوز رسمی ارائه خدمات نسل‌های بالاتر را دریافت کنیم اما در حال حاضر 23 شهر کشور می‌توانند به طور آزمایشی از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه سالگرد شکست حصر آبادان، امروز جشن نوسازی شبکه همراه اول در آبادان و خرمشهر برگزار شد و در این قالب علاوه بر نوسازی شبکه نسل دو خدمات نسل سه نیز در این شهرها قابل ارائه شد.
 
وحید صدوقی گفت: به این ترتیب ما در فاصله کمتر از یک ماه پس از اخذ مجوز ارائه آزمایشی نسل سوم موفق شدیم هزارمین سایت خود را در آبادان راه اندازی کنیم و امیدواریم در آینده به سرعت تعداد سایت‌های همراه اول افزایش پیدا کند.
 
وی همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر پوشش 3G در 23 شهر ایجاد شده و در 170 شهر نیز رومینگ ملی برقرار است.
 
مدیر عامل همراه اول درباره ورود رسمی همراه اول به ارائه خدمات 3G و زمان صدور مجوز نهایی برای اپراتور اول کشور اظهار کرد: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به طور گسترده مشغول نصب تجهیزات خود هستیم و پس از نصب تجهیزات روند پیشرفت کار را به سازمان تنظیم مقررات اتباطات هم اعلام می کنیم و امیدواریم هفته آینده مجوز رسمی ارائه خدمات نسل‌های بالاتر را دریافت کنیم اما در حال حاضر 23 شهر کشور می‌توانند به طور آزمایشی از این خدمات استفاده کنند.
 
وی درباره سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه نیز توضیح داد: سال گذشته حدود 2700 میلیارد تومان برای ورود نسل سوم برنامه‌ریزی صورت گرفته و امسال نیز در برنامه‌های ما بودجه‌ای معادل 2300 میلیارد تومان برای ارتقای شبکه همراه اول درنظر گرفته شده است.
 
صدوقی ادامه داد: برای نوسازی شبکه همراه و دسترسی به 3G در استان خوزستان نیز حدود 120 میلیارد تومان در سال گذشته سرمایه‌گذاری شده و اکنون 90 درصد این شبکه آماده بهره برداری است.
 
مدیر عامل همراه اول همچنین عنوان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال تعداد سایت‌های نسل سه و چهار در کشور به رقمی برسد که از نظر تعداد با سایت‌های نسل دو در 10 سال اول فعالیت همراه اول برابری می‌کند که این کار اقدام بزرگی محسوب می‌شود.
 
وی همچنین یادآور شد: سه میلیون و 300 مشترک ثبت شده همراه اول در استان خوزستان سکونت دارند و در حال حاضر پوشش همراه اول در این استان بالغ بر 97.4 درصد است.
 
صدوقی در عین حال یادآور شد: وظیفه همراه اول آن است که برای ارائه خدمات خود شهرهایی که در دوران دفاع مقدس حضور پررنگ‌تری داشته‌اند را در اولویت قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.