اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 8, 2014
7:41 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1393
کد خبر: 64762

مدیرعامل همراه اول: شهرداری تهران اجازه نصب آنتن موبایل را نمی‌دهد

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در ۲۷۰ نقطه با مالکان برای نصب آنتن به توافق رسیدیم که تنها برای ۲۶ سایت مجوز داده شد و ۲۱ سایت جمع‌آوری شده، گفت: عدم نصب آنتن بر کیفیت شبکه تأثیرگذار است.
 
به گزارش فارس، وحید صدوقی در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار تعداد مشترکان همراه اول از وجود 60 میلیون مشترک ثبت شده و 45 میلیون مشترک فعال در لحظه خبر داد.
 
مدیرعامل همراه اول افزود: هم‌اکنون 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش این اپراتور است.
 
وی همچنین از نیم بها شدن قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول خبر داد و گفت: به این ترتیب قیمت سیم کارت همراه اول 10 هزار تومان بود که هم‌اکنون به 5 هزار تومان کاهش یافته و با احتساب 5 هزار تومان اعتبار رایگان این کارت اعتباری رایگان شده است.
 
وی ادامه داد: عمر نوسازی BTS در شبکه همراه اول 20 سال است. نوسازی از سال 87 آغاز شده و هم‌اکنون نوسازی در بسیاری از استان‌ها انجام شده و در برخی استان‌ها نیز تا سه سال دیگر انجام می‌شود.
 
مدیرعامل همراه اول همچنین در خصوص احتمال بازنگری در تعرفه‌های همراه اول گفت: تعرفه‌های فعلی اخیراً اعلام شده و از این پس باید به دنبال تعریف بسته‌های متنوع برای گروه‌های مختلف باشیم.
 
وی گفت: هم‌اکنون نیز تعرفه‌های اعمال‌شده پایین‌تر از مصوبه ابلاغی است به طوری که سقف تعرفه سیم‌کارت اعتباری دقیقه ای 90 تومان است که 67 تومان اعمال می‌شود و سقف تعرفه سیم کارت دائمی دقیقه‌ای 60 تومان است که 57 تومان اعمال می‌شود.
 
صدوقی همچنین با اشاره به پیش‌بینی نرخ سود به ازای هر سهم همراه اول گفت: پیش‌بینی براساس تعرفه‌های سابق بوده و صد درصد پیش‌بینی در شش ماهه نخست امسال محقق شده است.
 
صدوقی در خصوص تأثیر نرم‌افزارهای ارتباط موبایلی بر درآمد اپراتورها گفت: وجود این نرم‌افزارها قطعاً بر درآمد اپراتور تأثیرگذار بوده است به طوری که حجم پیامک‌ها ثابت مانده و حجم پیامک‌های انبوه افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: اما در بخش مکالمه افزایش درآمد داشته‌ایم و در مجموع باید بتوانیم به سمت راه‌اندازی سرویس‌ها پیش برویم و قبول داریم که درآمد از مکالمه به سمت سرویس حرکت کرده است.
 
مدیرعامل همراه اول همچنین با اشاره به طرح همراه طبیعت برای حذف قبوض کاغذی گفت: هم‌اکنون یک و نیم میلیون نفر از مشترکات ایرانسل قبوض خود را به صورت ایمیلی دریافت می‌کنند.
 
وی در خصوص تجربه باندلینگ گوشی و سیم‌کارت گفت: دو مرحله طرح باندلینگ توسط همراه اول اجرا شده و به زودی نیز باندلینگ با شرکت سونی انجام می‌شود، اما باندلینگ مشابه کشورهای پیشرفته که در آن گوشی به رایگان داده می‌شود، در گرو رقابت جدی بین اپراتورهاست.
 
صدوقی همچنین از عدم صدور مجوز نصب BTS توسط شهرداری تهران به عنوان یکی از موانع اصلی عدم توسعه شبکه یاد کرد و گفت: بیش از دو سال است که برای نصب 200 سایت BTS درخواست داده‌ایم، همچنین از 1127 سایت بازدید کرده‌ایم و برای نصب BTS در 270 نقطه با مالکان به توافق رسیده‌ایم، اما از این تعداد فقط مجوز نصب 27 سایت صادر شده است. در این مدت همچنین 21 سایت جمع‌آوری شده و 5 سایت نیز در ماده 100 شهرداری قرار گرفته که عملاً تعداد منصوبه‌ها و جمع‌آوری‌شده‌ها صفر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بدون دریافت مجوز نمی‌توانیم غیرقانونی سایت نصب کنیم، گفت: هر سایت BTS به دو تا سه هزار نفر سرویس می‌دهد و در صورت عدم نصب سایت‌های جدید، سرویس‌دهی به مشترکان با مشکل مواجه خواهد شد.
 
مدیرعامل همراه اول خاطرنشان کرد: البته با واگذاری باندهای فرکانسی نسل 3 در برخی مکان‌ها که با انسداد کانال‌های ترافیکی مواجه بوده‌ایم، می‌توانیم از فرکانس جدید برای مکالمه استفاده کنیم و در نتیجه نسل سایت‌های نسل 3 را در مکان‌های شلوغ اولویت داده‌ایم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بدهی‌های همراه اول به مشترکان گفت: هم‌اکنون این اپراتور هیچ بدهی به مشترکان ندارد و تمام مواردی که وجود داشت تسویه شده است.
 
صدوقی همچنین با اشاره به طرح ترابردپذیری (جابه‌جایی) شماره‌ها بین اپراتورها گفت: برای این منظور قرار است مرکز ملی شماره‌گذاری تحت نظارت رگولاتوری ایجاد شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.