October 12, 2014
21:41 یکشنبه، 20ام مهرماه 1393
کد خبر: 64840

جوابیه دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی به افشاگری وزیر ارتباطات در خصوص دلایل تاخیر در برگزاری جلسات شورا

دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد تاکنون زمانی را برای تشکیل جلسه این شورا دریافت نکرده است.

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد:  با توجه به اظهاراتی که روز گذشته در انتساب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی، در برخی رسانه ها انعکاس یافت، به اطلاع می رساند براساس آیین نامه موجود دستور جلسه پیشنهادی از طرف دبیر شورا به رئیس محترم جمهوری به عنوان رئیس شورا تقدیم و با تایید ایشان به اعضای شورا ابلاغ می شود و جلسات در زمان تعیین شده تشکیل می شود.
 
درخصوص دستور جلسه اخیر، طبق نظر ریاست جمهوری مقرر شد که محتوای یکی از دستورات پیشنهادی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و ارایه شود که تاکنون وزارت مزبور هیچگونه محتوایی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده اند و دفتر ریاست جمهوری نیز در مورد این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محتوای مذکور را به آن دفتر ارسال کرده است اطلاعی به دبیرخانه اعلام نکرده و زمانی را نیز برای تشکیل جلسه اعلام نکرده اند. لازم به ذکراست؛ علاوه بر دستور جلسه یاد شده، در خلال تاخیر ایجاد شده، مرکز ملی موضوعات مهم دیگری را نیز آماده طرح در شورای عالی کرده است که با تایید ریاست جمهوری به اعضای شورا ابلاغ خواهد شد.
 
روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از وزیر ارتباطات نوشته بود: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بعد جدیدی از دلایل عدم برگزاری این جلسه را گشود و ضمن گلایه از کوتاهی اعضای مرکز ملی فضای مجازی گفت: علی رغم اینکه تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی با من نیست اما باید بگویم که رئیس جمهور خواستار تغییراتی در دستور جلسه مربوط به این شورا بود که تاکنون انجام نشده است. آقای روحانی از دبیرخانه مرکز ملی فضای مجازی کشور خواسته بود تا تغییراتی را در دستور جلسه اعمال کنند اما دو هفته گذشته که این موضوع را جویا شدم تا آن زمان این تغییرات اعمال نشده بود.
 
وزیر ارتباطات در ارتباط با زمان برگزاری جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی گفته بود: به هر حال فکر می کنم این سوال را نباید از رییس جمهور پرسید زیرا مرکز ملی فضای مجازی باید تغییرات را در دستور جلسه اعمال می کرد.
او درباره دلایل این تغییر در دستورالعمل جلسه بعدی هم عنوان کرده بود: آقای رییس جمهور وقتی می خواهد موضوعی را در شورای عالی فضای مجازی که تمامی مقامات در آن حضور دارند, مطرح کند باید دستورالعملی شسته و رفته و قابل قبول داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.