October 13, 2014
20:06 دوشنبه، 21ام مهرماه 1393
کد خبر: 64848

فروش هر دقیقه 6 نوت‌بوک و 14 تبلت در بازار ایران

market-IT.jpg

مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر از فروش 900 هزار دستگاه نوت‌بوک در بازار ایران در سال 93 خبرداد و گفت: بر اساس آمار وزنی گمرک در سال 93 پیش‌بینی می‌شود 900 هزار دستگاه نوت‌بوک به فروش ‌رود که می‌توان گفت در هر دقیقه کاری 6 دستگاه نوت‌بوک در بازار ایران به فروش می‌رسد.
 
به گفته حسین غروی تخمین زده می‌شود در هر دقیقه کاری 6 نوت‌بوک و 14 تبلت در بازار ایران به فروش برسد. او اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که در ایران بازار خوبی برای ارائه سرویس خدمات پس از فروش وجود دارد و به همین علت می‌توان بر اساس نوع خدمت سرویس مناسب را در اختیار مصرف‌کننده قرار داد. او با اشاره به اینکه این واقعیت درباره بازار ایران وجود دارد که شکافی بین مصرف‌کننده و واردکننده خدمات وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از وارد‌کنندگان در ایران دفتر فروش ندارند، اظهار کرد: بر این اساس تخمین زده می‌شود که 20 درصد از کالاهای موجود در ایران بدون گارانتی ارائه می‌شود. به گفته او آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که از هر 6 نوت‌بوک یکی و از هر 14 تبلت 3 دستگاه نیاز به گارانتی پیدا می‌کند.
 
او به قانون حمایت از مصرف‌کننده در ایران اشاره می‌کند و می‌افزاید: طبق ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کننده هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند کالایی را وارد کند مبنی بر اینکه شرکت اولی آن کالا را وارد کرده باشد. به همین دلیل بخشی از بازار ایران در دست برخی واردکننده‌های غیررسمی است که کمتر خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند. به گفته مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر امروز بازار ایران به شدت تحت تاثیر تحریم‌ها و مشکلات نقل‌و انتقالات مالی است و به خاطر آن بسیاری از شرکت‌ها حجم فعالیت شان کم شده است.
در ادامه سبحانی مسوول توسعه و تجارت این شرکت اعلام کرد برای پشتیبانی از خدمات پس از فروش تمامی برندهای معتبر موجود در ایران قصد دارند ضمانت‌نامه به مصرف‌کنندگان ارائه کنند.
 
به گفته او شبکه نمایندگی‌ها در این طرح برای انواع طرح‌ها و برندهای معتبر ضمانت‌نامه به خریدار ارائه می‌کند. همزمان نرم‌افزاری تعبیه شده است که بر اساس آن هر مصرف‌کننده با خرید کالا در صورت تمایل می‌تواند مشخصات کالای خود را در سامانه گارانتی ثبت و به صورت آنی کارت مشتری دریافت کند. او تاکید کرد که این طرح برای تمامی لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌هایی که برندهای آن در بازار ایران موجود است، ارائه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.